Skip to main content
11.07.2022 | יב תמוז התשפב

בר-אילן תעניק לסטודנטים חדשים NFT

ה-NFT הן יצירת אמנות דיגיטלית ייחודיות הניתנת למסחר קריפטוגרפי. היצירות של בר-אילן עוצבו בהשראת הקהילה המגוונת של הסטודנטים באוניברסיטה

תמונה
אנ אף טי זוג

אוניברסיטת בר-אילן תעניק במתנה לסטודנטים חדשים NFT, יצירות אומנות דיגיטליות ייחודיות וסחירות. היצירות שתעניק בר-אילן לסטודנטים ולסטודנטיות שיחלו ללמוד בתשפ"ג, מבוססות על דמויות שעוצבו בהשראת הקהילה המגוונת של האוניברסיטה.

באוניברסיטת בר-אילן מסבירים כי NFT, במובנים מסוימים דומה לסטודנט בתחילת דרכו. "כמו NFT, הסטודנט משביח את יכולותיו במהלך שנות הלימודים, מעלה את ערכו האישי ומשפיע על העתיד שלו. המטרה שלנו היא לעודד סטודנטים וסטודנטיות להתנסות בפלטפורמות טכנולוגיות חדשות ולבטא את העובדה שהאוניברסיטה חושבת קדימה ומתנסה יחד איתם".

אנ אפ טי 2

בשנה האחרונה תפס תחום ה-NFT תאוצה בעולם וגם בישראל, במיוחד בקרב קהל צעיר יחסית של חובבי אמנות, נדל"ן וספורט. עכשיו, באמצעות המהלך של אוניברסיטת בר-אילן, NFT מגיע לראשונה לאקדמיה. NFT הוא אבולוציה של מטבעות הקריפטו, המבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין. הוא התחיל עם השקת מטבע הביטקוין בשנת 2009, ומאז התפתח למטבעות רבים, והחל מ-2017  גם NFT. הוא מאפשר לאנשים להיות בעלים של פריטים דיגיטליים, על גבי פלטפורמות המיועדות לכך ברשת. זהו תחום אינטרדיציפלינרי במהותו, שלתפיסת האוניברסיטה דומה במאפייניו לבינתחומיות של המחקר שנעשה באוניברסיטת בר-אילן. יש בו אלמנטים של הנדסת תוכנה, כלכלה, מימון, אומנות, פסיכולוגיה, וגם היבטים של משפט ואתיקה. 

על מנת להיות בעלים ולסחור ב-NFT יש צורך בפתיחת ארנק קריפטוגרפי ולהגדיר את הרשת שאותה בוחרים כארנק בפלטפורמה למסחר ב-NFT. האוניברסיטה בחרה להעלות את היצירות אל רשת Opensea הפופולארית בעולם.

אנ אפ טי 3

כל סטודנט או סטודנטית שיירשמו ללימודים יקבל את ההודעה הבאה: "אנחנו גאים לשתף את ה-NFT הראשונים שלנו עם קהילת המתעניינים בלימודים באוניברסיטה. הדמויות נוצרו במיוחד עבור בר-אילן. כדי לקבל NFT במתנה, עם קבלתך לאוניברסיטה ולאחר תשלום המקדמה, ישלח אליך קישור לבחירת דמות מתוך הקולקציה. בקישור יינתן כל המידע על פתיחת ארנק קריפטוגרפי כחלק מתהליך. בכפוף לתקנון ולכל דין״.

לצפייה בסרטון הסבר על מימוש ההטבה 

למסלול לימודי תואר ראשון בהנדסת מחשבים בבר-אילן>>>