Skip to main content
27.04.2023 | ו אייר התשפג

5 מהסטודנטים המשפיעים של בר-אילן

חזי מתנדב עם כלבי נחייה למען שיפור חייהם של אנשים עם לקות ראייה; מוריה עברה לגור בגליל כדי להשפיע על הרפואה בצפון; צח מתמחה ברגולציה סביבתית ופועל לשיפור איכות החיים בערים; גלית מקדמת אנשים עם מוגבלות שכלית; ורומי, שותפה לקידום המחקר בביואינפורמטיקה.

תמונה
טופ 5 סטודנטים

אוניברסיטת בר-אילן היא האוניברסיטה הצומחת ביותר בישראל בחמש השנים האחרונות, במספר הסטודנטים. אנחנו מזמינים אתכם להכיר חמישה מהסטודנטים שבחרו לצמוח בבר-אילן, ועתידים להשפיע על חיי כולנו.

מאמן כלבת נחייה לצד לימודי מדעי המחשב
חזי יפה, סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן, בחר ללמוד את התחום הזה בעקבות אהבתו לפתרון בעיות, וגם כי "ענף המחשבים צומח ותופס חלק משמעותי בחיים שלנו". לצד לימודיו הוא הצטרף לפרויקט ההתנדבות של דיקן הסטודנטים, ומאמן גורת נחייה בשנתה הראשונה, במרכז הישראלי לכלבי נחייה. בתום שנת האימון הכלבה של חזי תשמש ככלבת נחייה לאדם עם לקות ראייה. "קשה לתאר במילים את החוויה ואת תחושת הסיפוק שבגידול כלב, כשאתה יודע שיש לו משימה שתשנה חיים של בן אדם או של משפחה", הוא אומר.

עברה להתגורר בגליל כדי להשפיע על הרפואה בצפון
מוריה ליכטמן, סטודנטית לרפואה עברה עם משפחתה להתגורר בצפת כדי להגשים את חלומה האקדמי והמקצועי ולהשפיע על הרפואה בצפון הארץ. "יש ברפואה כל מה שאני מחפשת: מפגשים עם אנשים, תחום ידע מרתק ובעיקר יכולת לעזור ולתמוך באנשים ברגעים שבהם הם זקוקים לכך". אומרת מוריה. לצד רכישת הידע המקצועי, היא מעידה כי מבחינתה יש חשיבות רבה גם לדגש שניתן בלימודים על הצדדים הבין-אישיים "שהם מהחשובים בסל הכלים של הרופאים והרופאות מבחינתי", וכן לפן החברתי: "החברים לדרך, הקולגות, הם לגמרי משפחה בשבילי", היא משתפת.

מקדמת אנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית
גלית הררי סטודנטית לתואר שני בפקולטה לחינוך בחרה במסלול לימודים שיאפשר לה לעסוק במקצוע המתמקד בקידום אוכלוסייה מהחלשות בחברה - חינוך מיוחד עם התמחות באנשים עם מוגבלויות שכלית התפתחותית (מש"ה). היא מסבירה כי "העבודה עם אנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית מעניקה לי תחושת משמעות ".במסגרת לימודיה גלית התנסתה גם בהוראה בפרויקט "עוצמות", היחיד מסוגו בישראל ובין היחידים בעולם, המקנה לימודים אקדמיים לאנשים עם מוגבלות שכלית. "זו הייתה חוויה יוצאת דופן", היא אומרת, "נדהמתי לגלות את יכולות הלימוד וההבנה שלהם, ואת העובדה שדרך הלימוד הייחודית, מאפשרת להם להגיע ללימודים גבוהים באקדמיה".

מתמחה ברגולציה ומדיניות סביבתית ומשפיע על איכות החיים בערים
צח טפליצקי, מהתוכנית לתואר שני ברגולציה ומדיניות סביבתית המשותפת לפקולטה למשפטים ולמחלקה לגיאוגרפיה וסביבה, מחבר בין התחומים מתוך השאיפה להשפיע ולחולל שינוי. "הבנתי שמי שרוצה לקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות, נדרש לתת מענה רגולטורי וסביבתי משותף". כבר במהלך הלימודים הוא שם לעצמו מטרה להשתלב בארגונים בעמדות שבהן יוכל לפעול להשפעה על הגנת הסביבה, "ולרתום את היכולות שרכשתי בלימודים, לטובת פיתוח המרחב המוניציפלי בדגש על תשתיות הניתנות לאזרח".

מצטיינת במדעים ושואפת לשפר טיפולים רפואיים
רומי גולדנר קבלי דוקטורנטית בביואינפורמטיקה בפקולטה למדעי החיים, נמנית עם מקימי Nucleate Israel, ומנהלת את הסניף של הארגון בבר-אילן. את התואר הראשון והשני שלה היא למדה בתוכניות היוקרתיות ״אילנות״ ו״פסגות״. "כשגיליתי את התואר בביואינפורמטיקה, שמשלב בצורה מרתקת מחשבים ורפואה, הבנתי שזה התואר בשבילי". רומי אומרת כי היא נהנית מאוד מהצמיחה האישית בלימודיה ומההתמודדות עם האתגרים. "הדוקטורט שלי עוסק בשימוש בכלים מעולם הבינה המלכותית לחקר תאי T, תאים של מערכת החיסון שיש להם תפקיד עיקרי בתגובה החיסונית של הגוף. אני משתמשת בכלים כגון עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה, בתקווה לעזור ולהשפיע על התערבות טיפולית הקשורה לחיסוניות".