על הכותבים

טלילה אלירם בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן,  ,1989ותואר שלישי במוסיקה, אוניברסיטת בר-אילן, 2001. נושא התיזה שלה במוסיקה הוא "על האפיונים המוסיקאליים בשירי ארץ ישראל" .  טלילה אלירם מרצה ומנהלת את המרכז לחקר שירי עם ישראליים באוניברסיטת בר-אילן, ומשמשת כחוקרת במרכז למוסיקה יהודית באוניברסיטה העברית בירושלים.  ב 2005 היא זכתה בפרס בהט מטעם ההוצאה לאור של אוניברסיטת חיפה עבור ספרה, בא שיר עברי - אספקטים מוסיקאליים וחברתיים בשירי ארץ ישראל .כאתנומוסיקולוגית, היא מתעניינת במיוחד בשירי ארץ ישראל , בתרבות המוסיקאלית של ישראל , ובמוסיקה יהודית.

יוסף גולדנברג  מלמד באוניברסיטה העברית בירושלים ומשרת כמנהל הראשי בספרייה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. עבודת הדוקטור שלו עוסקת בניתוח "שנקריאני". יוסף גולדנברג פרסם בכתבי העת Theory and Practice ובנושא השיר הישראלי ב קתדרה.

 

נפתלי וגנר הנו מרצה בכיר בחוג למוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי ההוראה והמחקר העיקריים שלו הם כדלקמן: ניתוח 'שנקרי' של מוזיקה מערבית טונאלית; מחזוריות-תמאטית בקונצ'רטו הקלאסי; הטכניקה הלייטמוטיבית של ריכארד ואגנר;  המוזיקה של הביטלס; פיתוח כלים אנליטיים לטיפול ביחסי הגומלין בין פרוזודיה למוזיקה; פיתוח מערכת ממוחשבת לתרגול מיומנויות מוזיקליות (הרמוניה ליד המקלת, שמיעה הרמונית וכיוצ"ב).

 ספריו, שיצאו לאור בשנים האחרונות: הביטלס: שבע השנים הטובות (1999); מוזיקה אז ועכשיו (2004);  את המלל את הלחן ואת מה שביניהם: משקל פואטי ומוזיקלי בשירי סשה ארגוב (2005).

 

רוזה טורסקוב עלתה ארצה מרוסיה בשנת 2000. בעלת תואר שני במוסיקולוגיה ממוסקבה, רוסיה. משנת 2002 סטודנטית לתואר שלישי במחלקה למוסיקה, אוניברסיטת בר-אילן. נושא המחקר: "סגנון הפופ הבינלאומי בזרם של 'מוסיקת העולם': אספקטים של מוסיקה מסורתית ופופולרית."

 

ציפי פליישר מוסיקאית בעלת שם עולמי. תואר ראשון בתיאוריה, בקומפוזיציה ובניצוח מטעם האקדמיה למוסיקה על שם רובין בירושלים; תואר ראשון בלשון עברית, בשפה וספרות ערבית ובהיסטוריה של המזרח התיכון מטעם אוניברסיטת תל אביב; תעודת מורה מוסמך למוסיקה מטעם המדרשה למוסיקה שבמכללת לוינסקי לחינוך; תואר שני בחינוך מוזיקלי מטעם אוניברסיטת ניו-יורק; תואר שני בבלשנות שמית מטעם אוניברסיטת תל-אביב; ותואר שלישי במוזיקולוגיה מטעם אוניברסיטת בר-אילן. כמלחינה, טווח יצירותיה נרחב ביותר: ממוסיקה לכלי סולו ועד לסימפוניות ואופרות. נחשבת לאחת התורמות הפעילות ביותר לאידיאולוגיה של החינוך המוסיקאלי בישראל. עטורת פרסים, הכוללים הפרס למפעל חיים מטעם אקו"ם, פרס ראש הממשלה לשנת היובל למדינת ישראל, ועוד. יצירותיה כוללות האופרות  מדיאה (1997),ו  קין והבל (2002).

 

אהובה קרמר- בביוף בוגרת תואר שני מהאקדמיה למוסיקה, תל-אביב. מרצה במחלקה למוסיקה באוניברסיטת בר-אילן מאז היווסדה. אהובה היא פסנתרנית, שהתמחתה בנגינה על כלי מקלדת היסטוריים (פסנתר-פטישים וצ'מבלו). היא מופיעה בארץ ובעולם בנגינת סולו, ארבע ידיים וליווי  זמרים. כותבת מאמרים וסקירות על פסטיבלים ותחרויות מוסיקה לביטאונים מוסיקליים כמו: "אופוס" ביטאון אומנים ומורים למוסיקה, גיתית בטאון הנער המוסיקלי, אתר האינטרנט של הקונסרבטוריונים בפיקוח משרד החינוך ועוד.

 

נעמה רמות  נולדה בירושלים. סיימה בהצטיינות תואר ראשון בחוג למוסיקולוגיה והתוכנית הרב תחומית (מגמות פילוסופיה ותיאטרון) באוניברסיטה העברית (1997) ותואר שני בחוג למוסיקולוגיה (2001). דוקטורנטית בחוג למוסיקולוגיה, האוניברסיטה העברית, בשלב סיום עבודת המחקר בנושא  'העשייה האופראית באיטליה 1860-1870: מאפייניה הסגנוניים ופעילותה  בסביבה החברתית פוליטית של איטליה המאוחדת בהתגבשותה' (2005). תחומי מחקר והתמחות נוספים: הקונצ'רטו סולו באיטליה במחצית הראשונה של המאה ה  ; 18תולדות המוסיקה הסגנון הקלאסי והרומנטי; האופרה מראשיתה ועד למאה ה 20 ;הקברט העירוני בגרמניה והבימה הזעירה בארץ.  בין הפרסומים האחרונים שיצאו בקרוב, ערכים במהדורה החדשה של ה אנציקלופדיה יודאיקה  בנושא מוסיקאים יהודיים וספר שנכתב עם פרופ' הירשברג על ביקוריו של המנצח והמלחין הווינאי רוברט שטולץ בארץ.

   Verdi@pluto.huji.ac.il ת.ד. 10595, מיקוד 91104, י-ם.

 

נתן שחר החל את לימודיו האקדמיים באוניברסיטה העברית בירושלים, שם למד במסגרת העתודה האקדמאית  כלכלה ויחסים בין לאומיים. באותן השנים גם למד באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין. עד שהחל בלימודי מוסיקולוגיה, התפרסם נתן שחר כמנצח מקהלות וכמלחין שירים שחלקם זכו בפרסים ראשונים בפסטיבלי זמר שונים. הוא גם שימש  כמנהל מוסיקלי של תכניות רדיו וטלויזיה . את לימודי המוסיקולוגיה החל באוניברסיטת בר אילן, שם סיים את שני התארים הראשונים. כותרת עבודת המסטר היתה: "המוסיקה והמלחין בתנועה הקיבוצית: היבטים מוסיקליים וסוצימוסיקליים". את התואר השלישי השלים באוניברסיטה העברית בירושלים. נושא עבודת הדוקטורט:

"הזמר העברי בשנים 1920 1950 היבטים מוסיקליים וסוציומוסיקליים"

תחום התמחותו היה ונשאר  הזמר העברי. בתחום זה כתב  עשרות מאמרים שפורסמו בארץ ובעולם, לרבות הערך "הזמר העברי בישראל לפני מלחמת השחרור ואחריה" במהדורה האחרונה של אנציקלופדית  גרוב (New Grove Dictionary of Music and Musicians,- 2nd edition).לאחרונה השלים את ספרו   שיר שיר עלה נא , הדן בזמר העברי, ונמצא בשלבי הפקה אחרונים. נתן שחר לימד במשך עשרות שנים במכללת בית ברל, ומספר שנים באוניברסיטת בן גוריון.