Skip to main content
14.04.2022 | יג ניסן התשפב

תוכנית אילנות למצטיינים

התוכנית המיועדת למועמדות ומועמדים לתואר ראשון, עם ציון פסיכומטרי 740 וממוצע בגרות העולה על 110, מעניקה פטור משכר לימוד, מילגת קיום חודשית, ליווי אקדמי וסמינר העשרה

תמונה
מלגת אילנות

לפירוט נוסף על תוכנית אילנות למצטיינים>

אוניברסיטת בר-אילן משקיעה בסטודנטים ובסטודנטיות מצטיינים, שבהם היא רואה את עתודת המחקר בקמפוס בר-אילן ומחוצה לו. תוכנית אילנות לתואר ראשון באוניברסיטה מטפחת מועמדות ומועמדים לתואר ראשון עם נתונים גבוהים במיוחד ומעודדת אותם להשתלב בתארים מתקדמים. התוכנית מעניקה פטור משכר לימוד, מילגת קיום של 1,000 שקלים בחודש, ליווי אקדמי ואישור כניסה לרכב לקמפוס ועוד.

מעבר להטבות הכלכליות, הסטודנטיות והסטודנטים באילנות משתתפים גם בסמינר העשרה ונחשפים לעולמות ידע מעבר לתואר אותו הם לומדים; לכל סטודנט וסטודנטית ממונה מלווה אקדמי מתחום לימודיו. המלווה מייעץ ומלווה במהלך הלימודים. תנאים אלה יוצרים עבור משתתפי התוכנית מערכת אקדמית וחברתית שמשלבת גם התמקדות בתחומי העניין והלימוד וגם העשרה אינטלקטואלית.

המילגאיות והמילגאים בתוכנית אילנות מחוייבים מצדם לשמור בכל סימסטר על ממוצע 90 לפחות ולהשתתף בסמינר "אילנות" במהלך השנה הראשונה לתואר. המחויבות העיקרית של הסטודנטיות והסטודנטים היא להקדיש את מירב זמנם ללימודים ולהתפתחות אקדמית.

מתקבלים לאילנות

מועמדות ומועמדים ללימודי תואר ראשון, בעלי ציון פסיכומטרי של 740 ומעלה וממוצע בגרות משוקלל של 110 לפחות מוזמנים להגיש מועמדות לתוכנית "אילנות".

אם יש לכם ציוני בגרות ופסיכומטרי גבוהים, תשוקה למחקר וסקרנות אינטלקטואלית, היכנסו והגישו מועמדות לתוכנית "אילנות"

הבוגרים של אילנות

מנחם יצחקי הוא בוגר התוכנית, שלמד בפקולטה להנדסה, במסלול הנדסת חשמל. פרויקט הגמר שלו עסק בהתקפות על מערכות חומרה והשימוש בעיבוד אותות כדי לשפרן. היום הוא עובד בתעשייה בתחום החומרה.

רומי גולדנר היא מילגאית אילנות העומדת לקראת סיום התואר הראשון בביואינפורמטיקה וכבר התחילה בלימודי התואר השני באותו התחום (במסגרת תוכנית פסגות). המחקר שלה עוסק בהערכת רמות ביטוי של גנים בתאים לאחר תהליך הריצוף התאי, ובפרט בתאי T של מערכת החיסון.

במנהיגות וניהול מערכות חינוך במסגרת מלגת הנשיא לתואר שני במדעי האדם לבוגרי תוכניות מצטיינים לתואר ראשון. התואר הראשון שלה, אותו למדה במסגרת תוכנית אילנות, היה מסלול דו-חוגי בחינוך ובתנ"ך, ובו שילבה גם תעודת הוראה בתנ"ך. המחקר שלה במסגרת התואר השני עוסק בגורמים לנשירת מורים בדור ה-Y.

נופר הוניגמן למדה לתואר שני מחקרי במנהיגות וניהול מערכות חינוך במסגרת מלגת הנשיא לתואר שני במדעי האדם לבוגרי תוכניות מצטיינים לתואר ראשון. התואר הראשון שלה, אותו למדה במסגרת תוכנית אילנות, היה מסלול דו-חוגי בחינוך ובתנ"ך, ובו שילבה גם תעודת הוראה בתנ"ך. המחקר שלה במסגרת התואר השני עוסק בגורמים לנשירת מורים בדור ה-Y.

נופר מספרת שהגיעה לתוכנית לגמרי במקרה: "נרשמתי ללימודים בבר-אילן במסגרת תוכנית 'נחשונים' בבית הספר לחינוך. המזכירה בבית הספר לחינוך ראתה את הציונים שלי והמליצה לי להירשם גם לתוכנית "אילנות", ובעצם היא ומרכזת תוכנית אילנות פתחו לי את הדלת של התוכנית להזדמנות הגדולה הזו."

מנחם הגיע לתוכנית לאחר שראה מודעה של תוכנית אילנות בעיתון. "השקעתי במבחן הפסיכומטרי כדי לעמוד בתנאים לתוכנית, ולשמחתי ב״ה התקבלתי," הוא משתף. רומי גילתה את תוכנית אילנות ביום הפתוח. היא התקבלה על סמך ממוצע בגרויות מישראל וציון SAT מארה"ב (המקביל לפסיכומטרי בארץ).

"המרכיב החשוב ביותר בתוכנית הוא המילגה," מציין מנחם. "היא נותנת לסטודנטים בתוכנית את היכולת להתרכז אך ורק בלימודים, ולהשקיע ברמה הגבוהה ביותר כדי להמשיך להצטיין ולשמור על ממוצע ציונים גבוה. המלגה גם נתנה לי דחיפה להמשיך להשקיע, לא לוותר, ולקבל ציונים גבוהים שעזרו לי לאחר מכן בכניסה לשוק העבודה.

נהניתי מאוד מהקשר בין הסטודנטים הלומדים בתוכנית. בזמן לימודיי, ובעזרתה של מרכזת התוכנית, התקיימו כמה ערבי מפגש חברתיים בין הסטודנטים בתוכנית. במפגשים אלו התקיימו פעילויות חברתיות שהביאו לסטודנטים בתוכנית הנאה רבה. בנוסף, גם הרצאות החובה הניתנות במסגרת סמינר התוכנית, מעשירות ומלמדות."

רומי מוסיפה. "הדברים שמקבלים במסגרת המלגה יוצרים שקט פנימי המאפשר להתרכז רק בלימודים ולא לדאוג למימון התואר והמחייה. אני הכי נהניתי מהסמינר של "אילנות" בו הייתה לי ההזדמנות והזכות לפגוש ולהקשיב למרצים שונים מהאוניברסיטה, ובכך להרחיב אופקים ולהיחשף לעולמות שונים אליהם שכנראה לא הייתי נחשפת במסגרת אחרת."

נופר אומרת שהמרכיב החשוב ביותר בתוכנית "הוא המעטפת השלמה שהיא נותנת לסטודנטית המצטיינת כדי שתצליח ותתפתח בעולם המחקר. זה נוגע כמובן למלגה הנדיבה מאוד, אבל לא רק - הליווי האקדמי במחלקות, המענה המסור של צוות התוכנית, החשיפה לעולם המחקר ובכלל התמיכה והעידוד, מייצרים הרבה שקט וגיבוי שמאפשר למי שהגיע לתוכנית עם נתוני פתיחה טובים, באמת לממש אותם ולהמשיך ולהצטיין גם במסגרת האוניברסיטה. אני גם מאוד אוהבת את זה שהתוכנית נטולת גינונים - אם 'יש לך את זה', כלומר הגעת עם הנתונים הנדרשים, ואם את מוכנה להתחייב, התוכנית מקבלת אותך פנימה בלי יותר מידי מיונים. המסר שעובר הוא - אנחנו רואים את הפוטנציאל והיכולות, אנחנו מאמינים בכם, ואם רק תרצו נעשה הכול כדי שתצליחו".