Skip to main content
30.12.2020 | טו טבת התשפא

הכירו את ד"ר עבד סעדי

בוגר לימודי כימיה אורגנית ותרופתית זוכה פרס החברה הישראלית לכימיה תרופתית

תמונה
עבד סעדי

עבד אומר כי בחר ללמוד כימיה כדי להבין את העולם סביבו. "רק כימיה יכולה לספק את התשובות לשאלות שאנו מעלים בחיי היום-יום" (2020).

עבד מספר כי בתקופת לימודי המאסטר והדוקטורט הוא נהנה במיוחד מהמחקר, יחד עם פרופ' בלהה פישר ועם חוקרים אחרים במחלקה לכימיה. בנוסף, "ההוראה והתרגול לסטודנטים חדשים לתואר ראשון, במעבדות ובהרצאות, אפשרה לי להיות במעקב אחר הכימיה הבסיסית, תוך כדי כך שאני מעביר את הידע שקיבלתי מהמרצים שלי לדור החדש". נוסף על הוראה, ד"ר סעדי התנדב להרצות על מקצועו בימים הפתוחים לתלמידי תיכון במחלקה לכימיה.

הפינה האהובה עליו בקמפוס, בתקופת לימודיו, היה בית הקפה "קרנף", שבבניין ננוכנולוגיה. קפה של בוקר היה הזדמנות לפתוח את היום עם עמיתי המחקר שלו, לחלוק רעיונות ולדבר על ההתקדמות המחקרית.

לאחר סיום הדוקטורט, עבר סעדי להשתלמות פוסט-דוקטורט בפקולטה לכימיה בטכניון בשיתוף פעולה עם הפקולטה לרפואה בבית חולים רמב"ם. הפרויקט שבו הוא משתתף היום עוסק בפיתוח חומרי ניגוד חדשים לשיפור איכות בדיקות MRI, המשמשים לדימות. הוא עתיד לצאת לאנגליה לפוסט-דוקטורט שני, ולהמשיך להעמיק במחקר בתחום הכימיה התרופתית ולהשתתף בפיתוח תרופות חדשות.

לשאלה מה לקח אתו לדרך מהלימודים, הוא משיב: "ידע וניסיון רחב שקיבלתי ממוריי במחלקה לכימיה בבר-אילן, הרחבת אופקים מחקרית בכל מה שקשור לכימיה אורגנית-תרופתית, פיתוח תרופות וכימיה ביולוגית. הדברים האלה ימשיכו ויהיו חלק בלתי נפרד מדרכי המחקרית".

רוצים לדעת עוד על לימודי כימיה? היכנסו