Skip to main content
|

זרקור מיינקראפט

ב-10 במאי 2009 הושק לראשונה משחק הווידיאו מיינקראפט, שפותח על ידי מרקוס "נוטץ'" פרסון. ברנרד מרדלר, יזם מיינקראפט מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר-אילן, כותב על המשחק שסחף כבר יותר מ-140 מיליון משתמשים בעולם

Image
מיינקראט

במקור המשחק כונה Cave Game ונבנה על פלטפורמה שאפשרה יצירת אובייקטים באמצעות איסוף משאבים בעולם שאינו מפסיק להתהוות, והוא מאפשר יצירתיות בלתי מוגבלת עם מבחר אינסופי של אבני בניין. בסיסו הפשוט של מיינקראפט הפך אותו למשחק שמשתמשים מכל הגילים ראו בו פלטפורמה בטוחה ומהנה ללמידה ולחקירה. גרסה מלאה ששוחררה בנובמבר 2011 הפכה את מיינקראפט להצלחה מיידית. המכירות בפלטפורמה צמחו בקצב שלא נראה כמותו עד אז והגיעו לקצב של למעלה מ-600 מיליון מכירות כבר בשנה הראשונה. היום יש למיינקראפט יותר מ-600 מיליון משתמשים רשומים, ומספרם עולה בכל חודש.

מיוחסים למיינקראפט יתרונות במגוון תחומים, כולל פסיכולוגיה. ד"ר גלן גהר מאוניברסיטת ניו יורק מצא שמשחק במיינקראפט עשוי להקנות כישורים חברתיים ומאפשר למשתמשים בו להצטרף לחבריהם לבניית מבנים או להתחרות ביניהם. הפלטפורמה אף מלמדת את המשתמשים לבטוח זה בזה ולעבוד כצוות מאחר שכולם פועלים על אותו שרת ועובדים ביחד כדי לשרוד. למיינקראפט יש את הפוטנציאל לעזור בפיתוח קשרים חברתיים תוך למידת נושאים שונים כמנהיגות, יצירתיות, שיתוף פעולה, פתרון בעיות וחשיבה חישובית.

מיינקראפט תרם להנעתם של מיזמים גלובליים. לדוגמה The Uncensored Library: מיזם שנוצר על ידי ארגון "כתבים ללא גבולות" ומאפשר לעקוף מחסומי צנזורה מדינתיים באמצעות העברת חדשות וכתבות בפורמט של מפת מיינקראפט. הספרייה הבלתי מצונזרת מאפשרת לאנשים לקרוא מאות ספרים ומאמרים על נושאים שמדינתם מצנזרת בדרך כלל, ביניהם צנזורה, ענישה לא צודקת וביקורת על הממשל. לדבר הייתה משמעות רבה בתקופת הקורונה בהקשר של חופש הביטוי עבור משתמשים מברזיל, סין, מצרים, הונגריה ומדינות נוספות.

פרויקט שאני מעורב בו נקרא BTE ILWB, והוא מתמקד בבניית ישראל והגדה המערבית במיינקראפט בקנה מידה של 1:1, כחלק מפרויקט גדול יותר שנקרא Build the Earth. כל אדם, מכל מדינה, מוזמן לבקר ולהשתתף בבנייה. הפרויקט מסייע לקידום השלום על ידי פירוק מחסומים בין אנשים בבלוק אחד בכל פעם.

ב-13 שנות קיומה, פלטפורמת מיינקראפט הוכיחה עצמה ככלי לימודי משמעותי עבור הדור הבא וכבר עכשיו היא תורמת לעולם טוב יותר באמצעות פרויקטים רבים ואינסוף הזדמנויות ואפשרויות פעולה.

לביקור באתר BTE IL WEB

לביקור בספרייה הלא מצונזרת