Skip to main content
|

טקס הענקת תוארי דוקטור

264 דוקטורנטיות ודוקטורנטים קיבלו ב-28 ביוני את תואר הדוקטור, בטקס חגיגי שהתקיים בקמפוס אוניברסיטת בר-אילן

Image
doctor

ב-28 ביוני 2022, הגיע לסיומו מסע ארוך שנים של לימודים ומחקר ו-264 דוקטורנטים ודוקטורנטיות עלו אל הבמה באוניברסיטת בר-אילן לקבל את תואר הדוקטור הנכסף. טקס הענקת תוארי הדוקטור הוא גולת הכותרת של טקסי הענקת התארים האקדמיים, המתקיימים ברצף בתקופה זו, והוא הזמנות להתוודע אל כמה מהחוקרים הבולטים שבהם:   

"הטקס מציין עבור הסטודנטים את השלמתו וסיומו של מסע ארוך ומאתגר של מחקר וגילוי", אומרת פרופ' רונית שריד, דיקנית בית הספר ללימודים מתקדמים. "זהו מסע שמעבר לתהליך המחקרי גרידא, יש בו הטבעת חותם, יש בו גם גילוי והכרה עצמית. בטקס יש משום הוקרה והערכה למקבלי התואר ולקרוביהם, למנחים ולסגל האקדמי והמינהלי שתרמו וסייעו בתהליך מורכב זה".

עם הבוגרים שקיבלו השנה את תואר הדוקטור נמנה השופט ח'אלד כבוב מהפקולטה למשפטים, שמונה לשופט בית המשפט העליון בחודש מאי האחרון. השופט כבוב גם מלמד בפקולטה למשפטים של בר-אילן קורסים בתחום התאגידים. נושא מחקרו הוא "חידת הדיבידנד - חלוקת דיבידנדים בצל רכישה ממונפת".

בוגר נוסף מהפקולטה למשפטים הוא עורך הדין עמוס גבריאלי, מבכירי המגשרים המשפטיים בארץ, המשמש כבורר בהליכי בוררות בינלאומיים. נושא מחקרו היה "המרחב הציבורי של הגישור".

עם הדוקטורים החדשים מהפקולטה להנדסה נמנה חגי הלל דיאמנדי שנושא מחקרו הוא "פיזור ברילואן קדמי בסיבים אופטיים בעלי אופן יחיד – תיאוריה ויישומי חישה" הדוקטורט של דיאמנדי נחשב יוצא דופן, התפרסם במאמרים רבים ומחברו אף זכה בשתי מלגות פוסט-דוקטורט יוקרתיות.

מהפקולטה למדעי החברה קיבלה תואר דוקטור, היזמת מור ברוקמן מלצר מבית הספר למנהל עסקים, שהקימה את כרונדוקס (Chrondox), חברת סטארט-אפ ישראלית-גרמנית. החברה פיתחה תוכנת ניהול משימות וניהול זמן עבור לקוחות פרטיים וחברות.

בוגרת נוספת מהפקולטה למדעי החברה היא ארשיד שחאדה מייסון מהמחלקה למדעי המדינה, שנושא מחקרה היה "שימוש ברטוריקה בשיח הפוליטי והלאומי של הקומוניסטים הערבים בישראל, מתוכנית החלוקה ועד יום האדמה (1976-1947)".

מהמחלקה לגיאוגרפיה קיבלה את תואר דוקטור האדריכלית טל מילנר הוברמן, שמחקרה היה "תפיסות שימור אוניברסליות ומדיניות שימור בישראל והשלכות על שימור 'רוח המקום': המקרה של יישובי בקעת הנדיב". מילנר הוברמן סיימה את לימודי התואר השני בלובן (Leuven) שבבלגיה, שם פועל בית ספר מהמובילים בעולם בתחום השימור.