Skip to main content
|

כיצד לתקשר מבלי להכיר האחד את השני

מחקרו של פרופ' אמיר לשם מתמקד בלמידה מבוזרת של סוכנים המשתפים פעולה תחת מגבלות תקשורת

Image
אמיר לשם

פרופ' אמיר לשם מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן מפתח בשנים האחרונות טכניקות לתקשורת ללא העברת מידע ישירה בין סוכנים. לאחרונה זכה מחקרו במענק מטעם הקרן הלאומית למדע (ISF). לדבריו, "תחום המחקר הנוכחי עתיר אתגרים תאורטיים ומעשיים שהמענה להם לא יבוא מהתעשייה אלא מהאקדמיה. "האתגר בלימוד של סוכנים ממוחשבים לשתף פעולה תחת תקשורת מוגבלת, רלוונטי כמעט לכל מערכת למידה מבוזרת, בה הצמתים החישוביים מקושרים באמצעות רשת תקשורת אלחוטית, כמו לדוגמה במסחר במניות, במכוניות חשמליות או בתוכנות ניווט שיתופיות".

פרופ' לשם, ממקימי הפקולטה להנדסה בבר-אילן עוסק ביישומים של השיטות הרלוונטיות לבעיות של ניהול תעבורה ברשתות, וניהול רשתות התקשורת של הדור הבא. פרופ' לשם, נמנה עם החוקרים המובילים בעולם בתחום שימושי תורת המשחקים לניהול רשתות תקשורת. כמו כן הוא עוסק בפיתוח טכניקות לניהול משאבים יעיל ברשתות תקשורת אלחוטיות. מחקריו בתחום רשתות התקשורת התפרסמו בכנסים ובכתבי העת המובילים.

בנוסף לכל אלה, פרופ' לשם הוא צלם נוף מקצועי, שהציג תמונות בתערוכות קבוצתיות במוזיאון תל חי לצילום ובראש הנקרה, ואף זכה בתחרות צילום מטעם חברת Air Seychelles.