Skip to main content
|

פרס על תרומה מחקרית לפרופ' שרון גנות מהפקולטה להנדסה

הפרס הוענק לפרופ' גנות על מחקריו ופעילותו ביישומי עיבוד-דיבור

Image
שרון גנות

פרופ' שרון גנות מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן זכה בפרס הבינלאומי היוקרתי EURASIP Group Technical Achievement Award, מטעם איגוד עיבוד האותות האירופי לשנת 2022. הפרס הוענק לפרופ' גנות על תרומה מחקרית יוצאת דופן, תיאורטית ומעשית, לתחום עיבוד האותות והלמידה הסטטיסטית ביישומי עיבוד-דיבור.

בחירתו של פרופ' גנות התבססה על מחקריו פורצי הדרך, על הקמת קבוצת מחקר גדולה ופעילה שכל בוגריה תופשים עמדות בכירות בתעשייה ובאקדמיה, ועל תרומתו הרבה לחינוך הדור הצעיר של המהנדסים בהוראה ובפתיחת תוכניות לימוד חשובות בתחום. הפרס הוענק לו בטקס הפתיחה של כנס הדגל של האיגוד, שנערך השנה בבלגרד.

מחקריו של גנות עוסקים בעיבוד אותות דיבור, במטרה לשפור ולנקות את אות הדיבור מהפרעות שונות. בין השאר הוא עוסק בנושאים הבאים: שערוך פרמטרים, עיבוד אותות אקראיים, עיבוד אותות מרחבי, עיבוד דיבור בעזרת מיקרופון יחיד ומערכי מיקרופונים: איכון דוברים, ניקוי רעשים והפרדת דוברים. לתחומים בהם עוסקים מחקריו של גנות יש השפעה רבה על הטכנולוגיות שבהן אנו עושים שימוש – מדיבור בטלפון סלולרי בסביבה רועשת, ועד לפיתוח אלגוריתמים מתוחכמים ואיכותיים יותר לעזרי שמיעה.

איגוד עיבוד האותות האירופי, שחרט על דגלו את קידום המחקר בתחום, מנהל כמה כנסים, ונותן חסות אקדמית לכתבי עת חשובים בתחום. הפרס מוענק החל משנת 1999 לראש קבוצת מחקר על תרומה חשובה לתחום עיבוד האותות במשך שנים רבות ומדי שנה נבחר מדען בולט אחד לקבלת הפרס.