Skip to main content
|

לימודי ניהול מוצר: המסלול המהיר להיי טק

אשכול קורסים חדש שפותח בשילוב חברות מובילות במשק עבור סטודנטים מצטיינים, יעניק לבוגריו את מגוון הכלים הדרושים כדי להשתלב בענף

Image
ניהול מוצר

אשכול הקורסים בתחום ניהול המוצר מבוסס על תוכנית לימודים חדשנית שפותחה בהובלת פרופ' ניסים לאון ובשיתוף פורום חברות הצמיחה. האשכול מיועד לסטודנטים מצטיינים בשנים ב'-ג' בתואר הראשון. הקורסים הכלולים בו יעניקו לסטודנטים הכשרה ממוקדת, שתסייע להם להשתלב באחד התחומים המבוקשים ביותר בתעשייה - ניהול מוצר. 

למידע נוסף ולהרשמה לאשכול הקורסים לניהול מוצר

ניהול מוצר הוא תחום רחב היקף, הכולל אחריות מלאה על מוצר ספציפי בכל השלבים בחייו. כשמדובר ביצירת מוצרים חדשים לגמרי מנהלי המוצר עוסקים בין היתר בהגדרת הבעיה, אפיון הדרישות והצרכים בשוק, בניית האסטרטגיה ותרגומה לפתרון מוצרי, פיתוח המוצר, תכנון השיווק, יציאה לשוק, מכירות, קבלת משוב וחוזר חלילה. כשמדובר במוצרים וותיקים מנהלי המוצר עוסקים בעדכונים ובחידושים המתבקשים, ובאתגרי השיווק של המוצרים בשווקים התחרותיים. 

חברות היי טק רבות מעסיקות מנהלי מוצרים העובדים מול כל הממשקים - צוותי הפיתוח, מערך השיווק, מערך המכירות, בקרת האיכות ועוד. מנהלי ומנהלות המוצר נדרשים ליכולות בין אישיות גבוהות, להיכרות מעמיקה עם תחומים שונים, וליכולות סדר וארגון מפותחות.

מסלול עשיר - וממוקד
אשכול ניהול המוצר כולל שני קורסי מבוא, שמיועדים לסטודנטים ללא רקע טכנולוגי, ועוד חמישה קורסי בסיס שבהם ירכשו הסטודנטים את יסודות התחום. עם סגל המרצים נמנים אנשי אקדמיה ובכירים מתעשיית ההיי טק, במטרה להקנות לסטודנטים כלים שמשלבים בין ידע תיאורטי ליישומי. במהלך הלימודים הסטודנטים ישמעו הרצאות אורח ויבקרו בחברות הייטק מובילות.

במסגרת הלימודים הסטודנטים ירכשו כלים ומתודולוגיות שיאפשרו להם להכיר את המשימות המרכזיות בניהול מוצר: ניתוח שוק, הגדרת בעיה, תוכנית עסקית, ניתוח תחרות, דרישות שוק, תכנית השקה ועוד. לכל יחידת לימוד באשכול מטלות ייחודיות לה, ובסיכום אשכול הלימוד כולו – יידרשו הסטודנטים לבצע פרויקט גמר אינטגרטיבי, בו יפגינו את כלל הידע שרכשו.

לחבר סטודנטים מכל התחומים להיי טק
ְנשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן, אמר עם השקת התוכנית כי האשכול החדשני הוא גשר בין עולם התעשייה והאקדמיה בעיקר לסטודנטים שאינם מתחומי הטכנולוגיה. "זו  פריצת דרך משמעותית שתאפשר לנו לחבר סטודנטים ממגוון תוכניות לימוד לתעסוקה בעולם ההיי טק. מהלך כזה לא היה מתאפשר ללא שיתוף פעולה הדוק עם פורום חברות הצמיחה בהקמת התוכנית והפעלתה".

כרם נבו, מנכ"לית פורום חברות הצמיחה אמרה כי הגדילה והצמיחה של חברות ישראליות בעשור האחרון, הביאה עימה מקצועות חדשים המצריכים כוח אדם חושב ומצוין - אנשי שיווק ומכירות, מנהלים חזקים, מדעני נתונים, אנליסטים עסקיים ומנהלי מוצר. "מקצועות אלו מתבססים על עולמות ידע אקדמיים חדשים עבור ישראל ומהווים הזדמנות יוצאת דופן ליצירת דלתות כניסה נוספות ומגוונות להייטק הישראלי. האשכול החדש ללימודי ניהול מוצר, שמושק במסגרת המיזם אקדמי למקצועות הצמיחה בהיי טק, אפשרי בזכות חדשנותה של בר-אילן ובזכות השותפות שנרקמה בין הסגל האקדמי לבכירי התעשייה. אנו מאמינים כי מאמצים אלו מפתחים אפיק חדש ומרגש עבור צעירי ישראל אל עבר מקצועות העתיד".

המסלול הוא תוצר של שיתוף פעולה ייחודי בין פורום חברות הצמיחה של ההייטק, הכולל כמה מחברות ההייטק הגדולות בישראל, בהן Wix, ironSource,JFrog ו-Similarweb, לבין אוניברסיטת בר-אילן. הוא נועד לסייע בהכשרת הדורות הבאים של עובדי ההייטק בישראל, להרחיב את שורות המצטרפים לתעשייה מכלל תחומי הדעת ולהעניק להם ידע עדכני לצורך פיתוח ונעדרת ההון האנושי בהייטק בישראל.

פרופ' יפה זילברשץ, הנמנית עם יוזמי הרעיון, שלקחה חלק באירוע אמרה הדגישה כי פתיחתו של המסלול היא בחזקת "הכרה של האוניברסיטה בידע הרב שנצבר בתעשייה, והכרה של התעשיה באוניברסיטה כמי שיודעת איך ללמד ולהכשיר באופן מיטבי למקצועות העתיד".

רוצים לדעת עוד? בואו ליום הפתוח ב-31.5.24