Skip to main content
|

שיטה מותאמת אישית לניטור מדדים פיזיולוגיים

ד"ר חמוטל דואדי מהפקולטה להנדסה נבחרה לחוקרת מצטיינת בכנס של מאגד הביוצ'יפ הישראלי בזכות מחקרה בפיתוח שיטה חדשה לניטור פרמטרים פיזיולוגיים

Image
חמוטל דאודי

תקופת הקורונה האיצה מאוד את תחומי הרפואה המניעתית והניטור הביתי. אחת הבעיות המקשות על ההתקדמות בתחום, היא שכל שיטות המדידה מכוילות ביחס לאוכלוסיה הבריאה, ואינן מתאימות בהכרח לניטור אנשים עם מחלות אקוטיות פעילות או עם מחלות רקע.

מחקרה של ד"ר חמוטל דואדי מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן, המתמקד בשיטות למדידת פרמטרים פיזיולוגיים, כגון דופק, לחץ דם ורמת ריוויון חמצן, בהתאמה אישית לכל אדם, עשוי לסייע בהתקדמות הנדרשת בתחום זה.

הצורך הקיים בתחום ניטור מדדים פיזיים הוביל את מדינת ישראל בראשית 2022 להקים מאגד ביוצ'יפ, בהשקעה של 40 מיליון שקל, בו חברים חוקרים בתחום וחברות תעשייתיות מובילות.

המאגד מקדם את פיתוחם של ביו-שבבים חדשניים לשירותי בריאות מתקדמים על-ידי אספקת פלטפורמות משולבות לניטור רציף של קבוצה גדולה של סמנים ביולוגיים למחלות אנושיות. ביום העיון הראשון של המאגד שנערך לאחרונה, נבחרה ד"ר חמוטל דואדי לחוקרת מצטיינת, בשל תרומתה לבניית מדגים אקדמי.

ד"ר דואדי מסבירה כי קבוצת מחקרה מתמחה באינטראקציות בין אור לבין רקמה. "גילינו תופעה פיזיקלית ייחודית המאפשרת לנו לכייל כל אדם ביחס לעצמו וביחס למצבו באותו היום, ובכך להעלות את הרגישות ואת הדיוק של מדידת פרמטרים פיזיולוגים".

ד"ר דואדי למדה לתואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה במסלול של תקשורת ואלקטרואופטיקה במחזור השני של הפקולטה להנדסה בבר-אילן. לאחר מכן, היא המשיכה במסלול ישיר לדוקטורט אצל פרופ' זאב זלבסקי. לאחר שנה אחת של פוסט דוקטורט החלה לנהל את המעבדה של פרופ' דרור פיקסלר, ושנה לאחר מכן גם את המעבדה של פרופ' מוטי פרידמן - שתי מעבדות במכון לננו טכנולוגיה ולחומרים מתקדמים בבר-אילן.