Skip to main content
|

אלא חסונה

במקרה של פגיעה בריאותית, האדם מאבד את העוגן שלו בחיים. עד כמה האזרחים מכירים את זכויותיהם לקבלת תמיכה מהמדינה ומחברות הביטוח?

Image
אלא חסונה

הכירו את אלא חסונה, דוקטורנטית לתואר שלישי בניהול מערכות בריאות, במחלקה לניהול. אלא בחרה ללמוד את התחום לאחר שעסקה במשך כעשור בענף ביטוחי הבריאות ולמדה ניהול. "אחרי שני תארים בכלכלה ובניהול, החלטתי לשלב בין התחומים ולעשות תואר בניהול מערכות הבריאות", היא מסבירה, "אני מאמינה שהלימודים גורמים לאדם להתפתח באופן אישי ומקצועי, ידע זה כוח, וכוח משפיע. אני אוהבת להיות אישה שיוצרת שינוי".

הלימודים, מספרת אלא, תרמו לה רבות: "את לומדת בכל יום משהו חדש. מגיעה עם ידע מוקדם, משלבת בו את הידע החדש ולומדת להשתמש בו ביומיום. זו כמובן גם פלטפורמה להכיר ולפתח קשרים חדשים עם סטודנטים ועם מרצים. אני לוקחת איתי מהלימודים את הידע ואת העוצמה שמתקבלת מהשימוש בו".

מחקרה של אלא, בהנחייתה של פרופ' ארנה טל במחלקה לניהול, מתמקד בנושאי ביטוח הבריאות. "במקרה של פגיעה בריאותית, האדם מאבד את העוגן שלו בחיים, וכאן נכנס לתמונה הביטוח שמסייע. השאלה היא אם אנשים יודעים מה המערכת הבריאותית נותנת, אילו ביטוחים יש בארץ ואיך לממש אותם - זה הנושא שאני חוקרת בדוקטורט שלי".

לצד הלימודים, אלא עוסקת גם בהתנדבות במסגרת האוניברסיטה, בעזרת היחידה למעורבות חברתית. "מאז ומתמיד אני אוהבת לפתח מיזמים חברתיים. מבחינתי זה דומה ללידה. את יוצרת רעיון שעונה על בעיה קיימת, וזה שלך, יש בזה סיפוק אדיר. הייתי מעורבות במספר יוזמות ביפו, שאת חלקן ייסדתי ורובן פועלות עד היום, כמו בתי ספר ירוקים, העמקת הידע הפיננסי באוכלוסייה הערבית ומיזם הפורום האקדמי היפואי שמטרתו לרכז את כל האקדמאיים תחת קורת גג אחד".

לעתיד, יש לאלא תוכניות רבות: "יש לי לא מעט חלומות שבעזרת השם אשיג, המרכזי שבהם הוא להצליח להיות דמות משפיעה, שיזכרו לחיוב בידע וביוזמות שלה".

מעוניינים להשתתף במחקר העוסק בתפיסות ובשיקולי בחירה של ביטוחי בריאות? נא ענו על הסקר