Skip to main content
|

הכירו את מרים יונס

לבנונית-ישראלית, בת לקצין צד"ל לשעבר, אקטיביסטית חברתית, דוברת וחוקרת

Image
מריים יוניס

מרים יונס, סטודנטית לתואר שני בתקשורת מגדירה את עצמה כלבנונית-ישראלית, בת לקצין צד"ל לשעבר, אקטיביסטית חברתית, דוברת, חוקרת.

מרים שימשה בעבר ככתבת צעירה בעיתון "ראש 1" והיום, לצד לימודיה היא גם עובדת בדוברות האוניברסיטה. לדבריה, היא בחרה ללמוד ולחקור את תחום התקשורת בשל החשיבות שהיא מייחסת לו בחייה. "באופיי אני מאוד תקשורתית - כותבת, יוצרת תוכן, דוברת, אקטיביסטית חברתית ובעיקר תולעת ספרים (שזה לא פחות חשוב בתחום). מאז ימי בית ספר, החלום שלי היה להיות עיתונאית וגם המורים שלי העידו עלי שאני מתבטאת היטב".

אחרי שסיימה תואר ראשון בתקשורת מדיה ופרסום באיטליה, הגיעה לבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, בהמלצתו של פרופ' אודי לבל, המשמש גם כמנחה בתזה שהיא כותבת על סיפורה של קהילת צד"ל (צבא דרום לבנון). "ההתעמקות בנושא והשיח עם חברי הקהילה מהנים מאוד".

פרופ' לבל, הוא גם האיש שחיבר אותה לסופרת הילדים גלילה רון פדר עמית, שכתבה בעקבות היכרותן את הספר "מנהרות מצטלבות" כחלק מסדרת מנהרת הזמן. "הספר מבוסס על סיפור החיים שלי ושל ילדי הקהילה, ומדבר על ההיטמעות בחברה הישראלית ועל הגעגועים למשפחה ולסבים וסבתות בלבנון". 

התוכנית לתואר שני במדעי המדינה במגמת תקשורת פוליטית באוניברסיטת בר-אילן>>>

בעתיד מרים שואפת להמשיך לחקור, לייצג ולהשמיע את קול הקהילה שלה ולספר את סיפורם של אנשי צד"ל באקדמיה, בתקשורת ובעולם. "אני רוצה לייצג את המיעוט הרב זהותי בארץ ואת היופי של הרב-גוניות התרבותית שמתאפשרת בחברה הישראלית".

לאחר שתסיים את לימודיה באוניברסיטה תיקח אתה, מרים, בראש ובראשונה את הידידות עם פרופ' לבל ומרצי בית הספר לתקשורת. היא שומרת פינה חמה בלב גם לנשות הדוברות של האוניברסיטה "שקיבלו אותי לעבודה בצוות צוות באהבה גדולה ונותנות לי את התמיכה שאני צריכה כדי להצליח לשלב עשייה משמעותית, לימודים ואת הפעילויות הרבות שאני עוסקת בהן בין לבין".

גם הספר שלכתיבתו תרמה את סיפורה האישי, ימשיך וילווה אותה. "בסיפור מוצג צד"ל מנקודת מבטן של הנשים - אימהות, נערות וילדות שסיפרו כל אחת את סיפור הבריחה שלה והתאקלמות בארץ. זהו הישג שילווה אותי במשך החיים שלי".

רוצים לדעת עוד על תוכניות הלימוד בתקשורת פוליטית? היכנסו