Skip to main content
|

ד"ר חנן רוזמרין

המחלקה למדעי המחשב

Image
חנן

הכירו את ד"ר חנן רוזמרין, מרצה במחלקה למדעי המחשב בתחום חישוב קוונטים ומנהל מחקר ופיתוח בתחום החישוב הבטוח במרכז הסייבר של המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן. במקביל להוראה, הוא חוקר בתחום המחשוב קוונטי את תחום החישוב הבטוח, כלומר את היכולת לבצע חישוב משותף מבלי שהמידע האישי נחשף. יסודותיו של תחום זה המבוסס על קריפטוגרפיה מתקדמת, הונחו לפני כארבעים שנים אבל במהלך השנים האחרונות הוא הפך למעשי יותר ויותר.

ד"ר רוזמרין פיתח קורס מחשוב קוונטי המותאם למערכת הביטחון, שנפתח באוקטובר האחרון. זהו קורס המחשוב הקוונטי הראשון בצבא ובמערכת הביטחון הישראלית. המחשוב הקוונטי יאפשר לצבא לבצע במהירות חישובים שעד כה נדרש זמן ארוך להשלמתם, וההצפנה הקוונטית תשפר משמעותית את בטיחות המידע בארגון. בקורס נלמדו התיאוריות והטכנולוגיות הנדרשות להמשך מחקר ופיתוח של מחשוב קוונטי במערכת הבטחון.

"אני רואה בהוראה והנגשה של נושאים מתקדמים שליחות והנאה צרופה. שמחתי ללמד שני מחזורים בבר-אילן ולהוביל מחזור הדרכה אינטנסיבי למערכת הבטחון," אומר ד"ר רוזמרין. "הוראה של חישוב קוונטי חיונית, לדעתי, לבוגרי מדעי המחשב במיוחד כיום. מעבר לעובדה כי מדובר בתחום מעניין ומעורר מחשבה, הפיתוחים האחרונים בתחום הופכים את חזון המחשוב הקוונטי מרעיון אזוטרי של קבוצת חוקרים מצומצמת להזדמנות ממשית לפריצות דרך משמעותיות. כשתיאוריה עמוקה משתלבת עם פיתוחים טכנולוגיים וטכניקות יישומיות נוצרות הזדמנויות למהפכות (נהוג לכנותן 'טכנולוגיות משבשות' - משבשות, באופן חיובי). אני שמח על ההזדמנות לעסוק במחקר ובהוראה בשני תחומים פורצי דרך".

לד"ר רוזמרין שני תארים ראשונים בהנדסת חשמל ובפיזיקה, תואר שני בפיזיקה, ותואר שלישי במדעי המחשב מאוניברסיטת בר-אילן. במחקר הדוקטורט שלו התמקד רוזמרין בבינה מלאכותית ובאינטראקציה עם סוכנים ממוחשבים חכמים. לדבריו, "כיוון שלעולם לא מפסיקים ללמוד", הוא במקביל משלים תואר שני במשפטים.

רוצים לדעת עוד על המחלקה למדעי המחשב? היכנסו