Skip to main content
|

עיטור מסדר המצטיינים לפרופ' שמואל רפאל

העיטור הגבוה ביותר בספרד, יוענק לפרופ' רפאל, דקן הפקולטה למדעי היהדות, על תרומת מחקריו בתחום הלאדינו לקשרי ישראל-ספרד

Image
רפאל

שגרירת ספרד בישראל, אנה סלומון, הודיעה לפרופ' שמואל רפאל, דקן הפקולטה למדעי היהדות באוניברסיטת בר-אילן, כי מלך ספרד, באמצעות משרד החוץ הספרדי והאיחוד האירופי, החליטו להעניק לו את העיטור הגבוה ביותר במדינה – "עיטור מסדר המצטיינים - תרומה סגולית לאומה הספרדית", (La cruz de oficial de la orden del mérito civil)

העיטור, המוענק מ-1926, לספרדים ולאזרחי מדינות אחרות המגיעים להישגים יוצאי דופן לטובת ספרד, יינתן לפרופ' רפאל על תרומה יוצאת דופן לחיזוק הקשרים בין ספרד לבין ישראל, באמצעות מחקריו בתחום הלאדינו.

פרופ' רפאל (ויוונטה), עוסק זה שנים רבות בחקר הלאדינו; חוקר ומתעד בתחום שואת היהודים-הספרדים דוברי הלאדינו; מלמד במחלקה לספרות עם ישראל ומוביל את פיתוח תחום לימודי הלאדינו במכון ע"ש סלטי לחקר הלאדינו באוניברסיטת בר-אילן.

כמו כן, הוא נמנה עם מקימי האקדמיה הישראלית הלאומית לספרדית-יהודית (לאדינו), משמש כמזכיר המדעי שלה ומכהן כיועץ לאקדמיה המלכותית ללשון הספרדית במדריד – RAE. בנוסף, הוא חבר בוועד המנהל של הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו, יועץ לגופים ולארגוני תרבות ותוכן בישראל ומחוצה לה בתחום הלאדינו והעולם היהודי-הספרדי.
 

לתוכניות הלימוד בפקולטה למדעי היהדות