Skip to main content
|

שומעים עצמאות: ספיישל חגיגי בפודקאסט "בר-דעת"

מדינת ישראל חוגגת 75 שנה ו"בר-דעת", הפודקאסט של אוניברסיטת בר-אילן, מציין את המאורע בספיישל חגיגי – עם פרספקטיבה רחבה ומרתקת על דמותה בת 75 השנים של המדינה

Image
BIUWeb_Articles_75ToIsrael_01

מהו מקור השסע העדתי במדינה? כיצד הפכה ישראל לאומת הסטארט-אפ? האם מדינת ישראל היא יותר יהודית או יותר דמוקרטית? לחברה הישראלית פנים רבות, והיא מלאה במתחים, התמודדויות, הישגים ואתגרים. החוקרים באוניברסיטת בר-אילן חושפים בבר-דעת את צדדיה המגוונים של המדינה מזוויות רבות – ההיסטורית, האידיאולוגית, היהודית ועוד. בשנים האחרונות, מאות מהנושאים המרתקים שנחקרים בבר-אילן, מונגשים לקבל הרחב באמצעות אפליקציית הפודקאסטים הפופולארית "בר-דעת", במטרה להשפיע על הידע והשיח בקרב הציבור הרחב. לרגל חגיגות 75 שנה לישראל, הושקה בימים אלה באפליקציה קטגוריה מיוחדת - "75 לישראל", בה תוכלו להיחשף לשעות רבות של ידע מרתק, שמציג את פני החברה במדינה.

הקטגוריה החדשה מקבצת עבור המאזינים כמה פודקאסטים חדשים שהוקלטו לכבוד האירוע, בנושאים כגון: "סיפורה של צפת במלחמת העצמאות" עם ד"ר ברק בוקס, "הציונות והאתגר של הגלות" עם פרופ' חנוך בן פזי, "הקשר בין ארכאולוגיה לאידיאולוגיה" עם פרופ' אהרון מאיר, "דמותו של הצדיק" עם הרב יובל שרלו, "ידע הוא כוח" עם ד"ר מוריה לוי ו"פרשת דיר יאסין" עם פרופ' אליעזר טאובר.

לצידם, נכללו בקטגוריה גם מבחר פודקאסטים ותיקים ופופולאריים התורמים להשלמת התמונה החברתית של 75" לישראל" ובהם: "איך נוצר הזיכרון הקולקטיבי" עם ד"ר אהרון קמפינסקי, "יותר דמוקרטית או יותר יהודית?" עם פרופ' משה הלינגר, "לאומיות וחילון בישראל" עם ד"ר זוהר מאור, "נוכחות התנ"ך בזמר העברי ב-50 השנים האחרונות" עם ד"ר יוסף פריאל, "מקומן של נשים בצבא – הזדמנויות ואתגרים" עם פרופ' אורנה ששון לוי, "עד כמה הר הבית חשוב לנו" עם פרופ' שון זליג אסטר, "התרבות של אומת הסטארט אפ" עם ד"ר דקלה פרץ, שלושה פרקים בנושא "המזרחים" עם פרופ' ניסים לאון, "המהפך בציונות הדתית" עם פרופ' דב שוורץ, "סיפור הקמתו של המושב הראשון בישראל, נהלל" – עם פרופ' עירית עמית כהן ועוד שפע של נושאים אקטואליים ורלוונטיים, המשקפים נאמנה את דמותה של מדינת ישראל היום.

רוצים להאזין?

להאזנה ישירה בנייד | להאזנה באתר 

את הפודקאסטים של בר-דעת, תוכלו למצוא בכל פינה ברשת: בספוטיפיי, ביוטיוב, באפליקציית בר-דעת ובאפליקציות הפודקאסטים של גוגל ואפל.

כמו כן, תוכלו להוריד את אפליקציית בר-דעת ישירות לנייד שלכם ולהתעדכן בפרקים החדשים.