Skip to main content
12.12.2022 | יח כסלו התשפג

פרופ' עמרי קורן - מהמדענים המצוטטים בעולם

פרופ' קורן, החוקר את תחום המיקרוביום בפקולטה לרפואה, נמנה עם המדענים המצוטטים ביותר בחמש השנים האחרונות על פי Clarivate

תמונה
קורן עמרי

פרופ' עמרי קורן מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, נמנה, זו השנה החמישית ברציפות, עם המדענים המצוטטים ביותר בכתבי עת אקדמיים, על פי בדיקה שערכה חברת המחקר ועיבוד הנתונים Clarivate. חברת המחקר כללה ברשימה כ-7,000 מדענים מרחבי העולם, שמהווים 0.1% מכלל החוקרים שנבדקו ב-21 תחומים מדעיים שונים. לצד פרופ' קורן, נכלל ברשימה גם פרופ' דורון אורבך מהמחלקה לכימיה בבר-אילן.

מחקריו של פרופ' קורן מתמקדים בתחום המיקרוביום: כמאה מיליון חיידקים שנמצאים במערכת העיכול שלנו. חיידקי מערכת העיכול נתפשים בדרך כלל כסימביונטים מועילים, אולם מחקרים מראים כי להרכבים ספציפיים של אוכלוסיות חיידקים יכולה להיות השפעה על המצב הבריאותי. 

שינויים בהרכב המיקרוביום קשורים לרשימה הולכת וגדלה של מחלות כרוניות. יתר על כן, ניסויים של השתלת מיקרוביום, שבהם חיידקים הועברו מעכבר אחד לעכבר אחר ואפילו מאדם לאדם וגרמו לשינוי הפנוטיפ או מצב המחלה, הוכיחו כי למיקרוביום תפקיד מכריע במספר מחלות. הוכח כי אוכלוסיות חיידקים שונות קשורות למחלות רבות ומרכזיות בעידן שלנו כמו השמנת יתר, סכרת, מטבוליק סינדרום ואף מחלות נפש כגון דכאון ועוד.

המחקרים במעבדה של פרופ' קורן מנסים להבין כיצד שינויים באוכלוסיות חיידקים משפיעים על הבריאות - וכיצד אנו יכולים לשלוט בשינויים אלו לטובתנו. המחקר מכוון להבנת המנגנונים שמאחורי האינטראקציות בין סביבה-מאחסן-מיקרוביום ועוסק בחיפוש אחר סוגים שונים של פרו ופרה ביוטיקה לשיפור בריאותנו.
 

רוצים לדעת עוד על תוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה? היכנסו