Skip to main content
06.03.2023 | יג אדר התשפג

המיזם ללימודי היי-טק יצא לדרך

35 סטודנטים החלו ללמוד השנה בתוכנית ללימודי ניהול מוצר במסגרת מיזם אקדמי משותף לאוניברסיטת בר-אילן ולפורום חברות הצמיחה

תמונה
1סטודנטים

35 סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים מאוניברסיטת בר-אילן החלו את לימודיהם במיזם אקדמי ייחודי אותו פיתחו במשותף פורום חברות הצמיחה, מרצים באוניברסיטה ומנהלי מוצר בכירים מתעשיית ההיי-טק.

המיזם נועד לקדם את מקצועות הצמיחה (מקצועות ליבה שאינם טכנולוגיים) בענף ההיי-טק, ויציע בעתיד מגוון אשכולות לימוד אקדמיים המשלבים תוכן עיוני עם הכשרה יישומית. אשכול הלימוד הראשון שנפתח מתמקד בלימודי ניהול מוצר. 35 המשתתפים בתוכנית באים מרקע מגוון, אין להם רקע טכנולוגי קודם והם לא נדרשים לשלם על ההכשרה הנוספת. 

Israel Growth Forum (פורום חברות הצמיחה), מורכב מקבוצת חברות טכנולוגיה ישראליות מובילות, שחרטו על דגלן לפתח תשתית שתאפשר לחברות הייטק לצמוח ולגדול מישראל ובישראל. הפורום הוקם בשנת 2015 ע"י ניר זוהר, נשיא ו-COO חברת Wix, המשמש כיו"ר הפורום. שותפות במיזם 24 חברות טכנולוגיה מובילות, שהפכו לשחקניות משמעותיות בשוק הגלובלי ובהן: Wix, Fiverr, Monday, Similarweb, IronSource, Jfrog, Cyberark, Taboola, Walkme, etoro ואחרות.

האשכול האקדמי לניהול מוצר נבנה בשיתוף פעולה בין מרצים מובילים באקדמיה, בהובלת פרופ' ניסים לאון, לבין אנשי מוצר בכירים בתעשייה. הלימודים באשכול יכללו הרצאות עיוניות, סדנאות ותרגולים, הרצאות אורח ופרויקט מסכם.

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, אמר בטקס השקת המיזם כי האוניברסיטה רואה במהלך הבעת אמון בתעשיית ההייטק הישראלית כמנוע צמיחה משמעותי למשק. "יש כאן אמירה חברתית של שלנו ושל שותפינו ביחס למקצועות הצמיחה בישראל, שמהווים הזדמנות אדירה להרחבה ולפתיחה של עולם ההייטק לצעירים מכל הדיסציפלינות האקדמיות".

ניר זהר, מנכ"ל וויקס, הוסיף: "זו הפעם ראשונה שבה אנחנו עובדים עם האקדמיה, ואני המום מכך שזה קרה כל כך מהר. היכולת שלנו לקחת את הקורס, להרחיבו ולשכפלו למקצועות נוספים, היא מכוננת עבור העתיד שלנו".פרופ' אמנון אלבק, רקטור האוניברסיטה שמוביל את הצד האקדמי עם פרופ' ניסים לאון, ציין במפגש: "הסטודנטים יקבלו ערך מוסף שישנה חיים על חשבון שעות הלימוד. אנחנו כבר עובדים על פרויקטים נוספים."

לתוכניות הלימוד במגמת היי-טק היכנסו

עוד כתבות שיעניינו אותך