Skip to main content
03.01.2021 | יט טבת התשפא

קליניקות למען הקהילה

הקליניקות בפסיכולוגיה, משפטים, עבודה סוציאלית ואופטומטריה מעניקות ייעוץ, טיפול ותמיכה לקהל הרחב בחינם או במחיר סמלי

תמונה
קליניקות

כמוסד להשכלה, השואף להשפיע ולפעול למען רווחת הקהילה, מקיימת בר-אילן מערך קליניקות לשירות הקהל הרחב. הקליניקות מעניקות טיפול וייעוץ חינם או במחיר סמלי, ובו בזמן מאפשרות לסטודנטים לתארים מתקדמים להכיר מקרוב את השטח ולממש הלכה למעשה את הידע שרכשו. הפעילות נעשית בהכוונה, בליווי ובפיקוח הסגל הבכיר.

המחלקה לפסיכולוגיה מקיימת קליניקה טיפולית המעניקה עזרה נפשית פרטנית, זוגית ומשפחתית. בנוסף, במסגרת שיתוף פעולה עם משרד הביטחון, נותנים הסטודנטים סיוע לנכי צה"ל פגועי ראש, במרכז השיקום ביפו.

בבית הספר לעבודה סוציאלית פועלות ארבע קליניקות: הקליניקה לטיפול מיני; הקליניקה לטיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים; הקליניקה לטיפול זוגי ולטיפול בתחום ההורות, וקליניקה לטיפול בקשיים רגשיים והתנהגותיים של ילדים בני שנתיים עד עשר בשיטת Play Therapy. כמו כן, צוות הקליניקות מעניק ליווי תומך במועדונים שיקומיים לנכי צה"ל ברחבי הארץ. 

הפקולטה למשפטים מעניקה ייצוג משפטי לאנשים מעוטי יכולת. בקליניקה זו הסטודנטים מייעצים ומייצגים את הפונים בנושאים כמו זכויות של אנשים עם מוגבלויות, זכויות נשים בענייני משפחה, גישור ויישוב סכסוכים, שוויוניות ועוד. בד בבד עם עבודתם בקהילה, פועלים הסטודנטים לקידום הצעות חקיקה למען אוכלוסיות מוחלשות.

בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה מציע לציבור הרחב בדיקות ראייה ללא תשלום, אבחונים לאנשים עם ראייה לקויה וטיפולים בבעיות ייחודיות.

הקליניקות שמפעילה בר-אילן לטובת הציבור, הן דוגמה וסמל לתרומה הדו-כיוונית וההדדיות בין הקהילה לאקדמיה.