Skip to main content
11.02.2020 | טז שבט התשפ

הכירו את הדס לופה

סטודנטית לתואר שני בהנדסת חשמל במסלול אלקטרואופטיקה, מחקרה עוסק בניתוח החזרי לייזר ובהפקת מידע על מדדים ביולוגיים

תמונה
הדס

הכירו את הדס לופה, סטודנטית לתואר שני בהנדסת חשמל במסלול אלקטרואופטיקה (2020). הדס חזרה לאחרונה משהות בת 3 חודשים באוניברסיטת וולנסיה בספרד, שם עבדה עם החוקרים הספרדיים על מחקרה בתחום האופטיקה, במסגרת התוכנית לחילופי סטודנטים. 

מחקרה של הדס עוסק בניתוח החזרי לייזר ובהפקת מידע על מדדים ביולוגיים, כמו נשימה ותנועת שרירים מינוריות, מתוך תמונות של הלייזר על הרקמה. בזמנה הפנוי, היא עוסקת באמנות, מציירת ומפסלת בחוט ברזל.

הדס מספרת כי בחרה בתחום זה בשל השילוב בין טכנולוגיה ובין רפואה. "שילוב זה משך אותי כבר מהתואר הראשון שלי בהנדסה ביו-רפואית". התחום הביולוגי-רפואי שבו היא מתמקדת, הוא תחום שחידושים ופיתוחים יכולים להיות בעלי משמעות רבה בו, ואפילו להציל חיים. החופש שיש בתואר השני לארגן את הזמן בצורה שמתאימה לי.

הפינה האהובה על הדס בקמפוס היא פינת הספסלים בקומה מינוס 1 בבניין הנדסה. יש שם כמה פינות ישיבה בין העצים ולפעמים כיף להרגיש קצת בפיקניק בין המעבדה ובין המשרד.

תוכניותיה לעתיד הן "לעבוד בחברה שמתעסקת במכשור רפואי, ובהמשך אולי גם להקים חברה כזו משלי", הדס חולמת לראות רעיון שלה מתממש לכדי מוצר שיכול לעזור לאנשים חולים.

אחרי הלימודים הדס תיקח איתה להמשך הדרך את החברים שהכירה בתואר, ואת העצמאות ללמוד ולהתפתח לכיוונים שמעניינים אותה.

רוצים לדעת עוד על הפקולטה להנדסה? היכנסו