Skip to main content
14.09.2023 | כח אלול התשפג

פרופ' יהושע טייטלבאום מונה כעמית אורח בסטנפורד

פרופ' טייטלבאום, היסטוריון מוביל במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בר-אילן ירצה על מחקריו בתחום הכוח הצבאי הסעודי בסטנפורד

תמונה
BIUWeb_Articles_Yehoshuaa_01

ברכות לפרופ' יהושע טייטלבאום, היסטוריון ומומחה מוביל למזרח התיכון המודרני, המתמחה בסעודיה ובמפרץ הפרסי, שמונה ע"י שרת החוץ האמריקאית לשעבר פרופ' קונדוליזה רייס, מנהלת מכון הובר באוניברסיטת סטנפורד, לעמית אורח במכון הובר באוניברסיטת סטנפורד לשנת הלימודים 2023-2024.

פרופ' טייטלבאום מלמד היסטוריה של המזרח התיכון במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בר-אילן ומשמש כעמית מחקר ראשי במרכז בגין-סאדאת (BESA) ללימודים אסטרטגיים של בר-אילן. בסטנפורד הוא יעסוק במחקר היסטורי על הכוח הצבאי הסעודי ויעביר הרצאות לסגל ולסטודנטים על מחקריו.

פרופ' טייטלבאום מקיים קשר ארוך-שנים עם אוניברסיטת סטנפורד, הכולל מינויים במכוני מחקר והוראה במסגרת המחלקה למדעי המדינה. במשך שנים רבות הוא היה עמית אורח וחבר בקבוצת העבודה של הרברט וג'יין דווייט בתחום איסלאמיזם והסדר הבינלאומי במוסד הובר, פרופסור חבר אורח במחלקה למדעי המדינה וחוקר אורח במרכז לדמוקרטיה, פיתוח ושלטון החוק. לאחרונה הוא שימש כחוקר אורח במרכז לביטחון ושיתוף פעולה בינלאומי של סטנפורד, שם הוא משמש כיום כחוקר שותף.

ספרו של פרופ' טייטלבאום, The Saudi Arabian National Guard: Tribalism, the Royal Family, and Politics in Modern Saudi Arabia, עתיד לצאת לאור בהוצאה של אוניברסיטת סטנפורד.

לתוכניות הלימוד בלימודי המזרח התיכון