Skip to main content
15.10.2023 | ל תשרי התשפד

הרצאות העשרה בימי מלחמה

צפו בהרצאותיהם של חוקרי וחוקרות אוניברסיטת בר-אילן

תמונה
BIUWeb_Articles_IsraelFlag_04

בימים אלה, החברה הישראלית מתמודדת עם אירועים מורכבים וקשים. אוניברסיטת בר-אילן מזמינה את הקהל הרחב לסדרה של הרצאות העשרה בתחומים הקשורים בהתמודדות עם מצב חירום. ההרצאות התקיימו בזום.  

לצפייה בהרצאות: 


מה אנחנו יודעים על פגיעות וחוסן? פרופ' דני חורש
ההרצאה התקיימה ביום שני 16 באוקטובר

Remote video URL

ההרצאה עסקה בתגובות פוסט-טראומטיות אישיות, ובשאלות  מהי הפרעה פוסט-טראומטית, מהם הסימפטומים השכיחים לאחר טראומה, ומהם גורמי הפגיעות והחוסן אל מול אירועים קשים.

פרופ' דני חורש הוא פסיכולוג קליני מומחה, ראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית וראש המעבדה לחקר טראומה ודחק במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. חבר סגל נלווה במחלקה לפסיכיאטריה בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ניו-יורק.

 

בין טראומה אישית לטראומה לאומית פרופ' רבקה תובל-משיח 
ההרצאה התקיימה ביום רביעי 18 באוקטובר

Remote video URL

ההרצאה עסקה בהשלכות הקשורות בטראומה לאומית - מתי אירוע קולקטיבי הופך להיות טראומה לאומית, האם ניתן לחשוב במונחי חשיפה של מדינה לטראומה ואם כן, איך החברה מגיבה לכך. המרצה: פרופ' רבקה תובל-משיח, פסיכולוגית קלינית, ראש המעבדה לנרטיב, טראומה וחוסן במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. יו"ר ועדת ההיגוי של נט"ל, העמותה לחוסן וטיפול בנפגעי טראומה לאומית.

 

שימוש בכלים יצירתיים בזמני טלטלה ושבר גדול, פרופ' עינת מטצל
ההרצאה התקיימה ביום שני 23 באוקטובר

Remote video URL

ההרצאה עסקה בשימוש בכלים יצירתיים להתמודדות עם חוויות מטלטלות וקשות; נבין יחד כיצד חשיבה יצירתית ועשייה יצירתית, אישית וקהילתית, בונה עמידות וחוסן בהתמודדות עם אירועים טראומטיים; ונחשוב יחד על מה שמאפשר או עומד בדרכנו להשתמש ביצירתיות שבנו. פרופ' עינת מטצל היא ראשת התכנית לתואר שני ושלישי בטיפול באמנות חזותית באוניברסיטת בר-אילן. מטפלת משפחתית וזוגית, מטפלת באמנות ובמשחק. 


"מוטיבציה והתמודדות בזמן חירום", ד"ר שחר צדוק, מטפל פסיכותרפיה CBT ומנהל פיתוח אקדמי
ההרצאה התקיימה ביום שלישי 24 באוקטובר

Remote video URL

היחידה לפיתוח מקצועי התקיימה הרצאה בזום בנושא מוטיבציה והתמודדות עם לחץ בזמן חירום.המרצה, ד"ר שחר צדוק, מטפל פסיכותרפיה CBT ומנהל פיתוח אקדמי ביחידה לפיתוח מקצועי ההרצאה התמקדה בכלי CBT לשחרור לחץ וויסות רגישות למניעת מצבי פוסט טראומה והקניית הרגלים בריאים לתפקוד בזמן חירום.


המערכה התקשורתית: הטוב (בעיקר) הרע והמכוער בתפקוד המדיה במלחמה, פרופ' מוטי נייגר
ההרצאה התקיימה ביום רביעי 25 באוקטובר

Remote video URL

הרצאתו של פרופ' מוטי נייגר מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן עסקה בתפקידיה של המדיה בשעת מלחמה:  עד כמה לחשוף את הצופים לתמונות הקשות? עד כמה לשאול שאלות קשות (או לשמור אותן לזמן שאחרי המלחמה)? עד כמה סיקור האבל הוא הכרחי לשימור הקהילה או שהוא פוגע במורל? איך לוודא אמינות מידע ולמנוע הפצת פייק ניוז אך באותו הזמן לא לפספס סקופ? כמה לעסוק במה שהתרחש כבר וכמה לעסוק במה שעומד להתרחש? 
פרופ' מוטי נייגר הוא ראש התוכנית לתואר שני בבית הספר לתקשורת, וחוקר עיתונות בעידן הדיגיטלי.
 

חרבות של פייק ניוז דיסאינפורמציה בתקופת חירום ומלחמה, ד"ר גל יעבץ
ההרצאה התקיימה ביום שני 30 באוקטובר

Remote video URL

ההרצאה עסקה בסוגיות המידע המוטעה והמטעה, המלוות את המלחמה ואת מצב החירום הלאומי, בתפקיד לוחמת המידע ובדרכים להתגונן מפני פייק ניוז. ד"ר גל יעבץ חבר סגל בכיר במחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן. 


והנסער היום, נסער מאוד, עוגנים מעולמות הטיפול והגישור, ד"ר אלומה רייס
ההרצאה התקיימה ביום רביעי 1 בנובמבר

Remote video URL

בהרצאה הוצגו רעיונות וכלים מעולם הפסיכותרפיה ומעולם הגישור במחלוקות בין אישיות שיכולים לסייע להתמודד טוב יותר עם אתגרי התקופה, ברמה האישית, המשפחתית והקהילתית
פסיכולוגית קלינית מומחית, חברת סגל בתוכנית ללימודי תואר שני בתוכנית ליישוב סכסוכים, אוניברסיטת בר אילן. מגשרת ברשימת המגשרים של בית המשפט לענייני משפחה 2020.

 

* ההרצאות אינן מקנות הכשרה טיפולית ומיועדת לשימוש אישי בלבד.