Skip to main content
12.12.2023 | כט כסלו התשפד

חודשיים למלחמה - נוטעים ושרים

חברי סגל בר-אילן, סטודנטים וסטודנטיות ציינו חודשיים למלחמת חרבות ברזל, שמעו עדויות מיום הלחימה הראשון, שרו יחדיו ושתלו גינה בתקווה להשבת החטופים

תמונה
פרחים

חברי סגל, עובדים, סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטת בר-אילן השתתפו בחנוכה בכנס מיוחד שנערך לציון חודשיים למלחמת חרבות ברזל.  בין דוברי הכנס היה גם פרופ' איתן אוקון, חוקר במרכז המוח וחבר כיתת הכוננות של קיבוץ עלומים בעוטף עזה, שנלחם במחבלים ב-7 באוקטובר וגויס לאחר מכן למילואים. 

Remote video URL

את הכנס ליוותה בנגינתה הכנרת הילה בן-טובים שעודדה את הקהל להצטרף בשירה ולהביע את התמיכה במשפחות החטופים. 

Remote video URL

בתום הכנס יצאו המשתתפים לשתול 137 שיחי פרחים צהובים בגינה חדשה בקמפוס, כמספר השבויים בידי חמאס. הגינה שנקראת "גינת השבים והשבות", נועדה להזכיר את החטופים ואת החטופות שנותרו בשבי החמאס ואת התקווה להשבתם המהירה בשלום. המשתתפים באירוע שתלו חרציות ופרחי לוע הארי צהובים, שחלקם הוזמנו ממשתלות בדרום, בערוגה ייעודית בקמפוס. הפרחים שנבחרו הם כאלה הפורחים כל השנה.

הקמת הגינה עמדה במוקד אירוע שערכה האוניברסיטה לציון חודשיים למלחמה ולרגל חג החנוכה תחת הכותרת "המסע מחושך לאור".

 

Remote video URL

 

"הלב שלנו חצוי כל עוד יש חטופים בעזה. לכן החלטנו להקים כאן בבר-אילן את גינת השבים והשבות, הכוללת 137 פרחים צהובים שיפרחו כל השנה ויחכו לחטופים שישובו לביתם", אמר פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה, "לא נשאיר אף אחד מאחור. זה נכון גם לגבי חיילי וחיילות המילואים, בני משפחותיהם וסטודנטים שפונו מבתיהם, ואנו מלווים אותם בחודשיים האחרונים".

קהילת בר-אילן המורחבת, על עובדיה ובוגריה, איבדה במלחמה 34 חללים ונרצחים, בהם חמישה סטודנטים. אלפים מקהילת בר-אילן גויסו למילואים, פונו מבתיהם או נפגעו כתוצאה מהלחימה. על מנת לתמוך בהם, האוניברסיטה הקימה קרן חירום בשווי 12 מיליון שקל, שתסייע להם במלגות שכר לימוד ובמלגות קיום.