Skip to main content
09.04.2024 | א ניסן התשפד

יותר מ-1000 עולים חדשים ביקרו ביריד הלימודים בבר-אילן

בר-אילן הציעה לעולים החדשים תוכניות מותאמות הכוללות אפשרות ללמוד בשנה הראשונה באנגלית או ברוסית

תמונה
יריד עולים

 

1100 עולות ועולים חדשים הגיעו השבוע לאוניברסיטת בר-אילן ליריד מתעניינים בלימודים אקדמיים, למרות איומי המלחמה. המשתתפים והמשתתפות ביריד הגיעו ממדינות כמו רוסיה, אוקראינה, ארה"ב, צרפת, מרוקו, טוניס, אתיופיה ופרו. "גם בימים מאתגרים ומורכבים של מלחמה מתמשכת, מרגש לראות שההשכלה הגבוהה מהווה פלטפורמה אפקטיבית לצמיחה והתחדשות ועוגן יציב עבור צעירים בארץ וגם בתפוצות", אמר זהר ינון, מנכ"ל ומשנה בכיר לנשיא אוניברסיטת בר-אילן. "בר-אילן היא האוניברסיטה שקולטת בהצלחה הכי הרבה עולים, ויש בה מספר רב של חברי סגל אקדמי שהם עולים ותיקים".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר, שביקר אף הוא באירוע אמר כי עלייה של צעירים וסטודנטים בזמן מלחמה היא התשובה שלנו לאויבנו ומבקשי רעתנו. "אנחנו מעודדים עליית צעירים יהודים לישראל ועושים פעולות רבות על מנת שיקלטו וישתלבו במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר. קורסים ייעודים ומונגשים, לימוד עברית מקוונת וסיוע בשכר דירה הן רק חלק מהפעולות שהתחלנו השנה. אנחנו נמשיך לפעול לעידוד עלייה ומתן מעטפת רחבה לעולים יחד עם השותפים לדרך וארגוני העלייה.״

המבקרים ביריד קיבלו מידע מרוכז ומונגש על מגוון השירותים להם זקוק עולה חדש ממשרד הקליטה, מארגון העולים של ארץ מוצאם, מנציגי צה"ל ונציגי מוסדות נוספים. יועצים מטעם דקנט הסטודנטים של בר-אילן הציגו לבאי היריד מידע הנוגע למיצוי זכויות וליווי בתקופת הלימודים באוניברסיטה, ונציגים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל שוחחו עם העולים ונתנו להם מידע על תוכניות הלימוד. 

יריד עולים

אוניברסיטת בר-אילן הציגה בפני המשתתפות והמשתתפים מגוון תוכניות לימודים חדשות, שפותחו במיוחד כמענה לאנטישמיות הגוברת בקמפוסים של האוניברסיטאות המובילות בארה"ב ובאירופה. כך למשל בפקולטות למשפטים, מדעי החיים, מדעי המחשב, הנדסה ומדעים מדויקים, יכולים העולים החדשים להירשם לתואר שאת השנה הראשונה שלו ילמדו באנגלית, וישתלבו עם יתר הסטודנטים החל מהשנה השנייה.

בנוסף הוצגו לפניהם התוכניות הניסיוניות במחלקות לפיזיקה ולמתמטיקה בבר-אילן, אליהן מגיעים המועמדים בטיסה מיוחדת ליום מבחנים. לאחר שצלחו את המבחנים והתקבלו ללימודים, הם משלימים את תהליך העלייה לישראל ומתחילים בלימודיהם. בשתי תוכניות אלו ניתן לעשות את השנה הראשונה גם בשפה הרוסית. השילוב בין תוכניות הלימודים האקדמיות, האולפן בעברית והמעטפת החברתית נותן מענה מותאם למצבם המיוחד ולאתגרים העומדים בפני העולים החדשים.

היריד היה פרי שיתוף פעולה של בית הספר הבינלאומי של בר-אילן, המנהל לסטודנטים עולים במשרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית.

עוד כתבות שיעניינו אותך