Skip to main content
26.05.2021 | טו סיון התשפא

טקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד תשפ"א

מקבלי התואר הם ד"ר טל זקס, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, הברונית ברנדה הייל, חתן פרס נובל פרופ' מייקל סטנלי ויטינגהם, הפילנתרופ חיים טייב, המוזיקאי עידן רייכל, ארגון רבני צהר ומפיק הקולנוע ארתור כהן. בטקס תשולב גם הופעה מיוחדת של חנן בן ארי

תמונה
דר

לינק לצפייה בטקס בשידור החי

ביום ראשון, 30 במאי, י"ט בסיוון, בשעה 17:30, יתקיים טקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד תשפ"א. בטקס תעניק אוניברסיטת בר-אילן את התואר לאנשים ולארגונים בעלי השפעה בתחומי החברה, התרבות, המדע, הפילנתרופיה והביטחון בישראל ובחו"ל. מקבלי התואר הם ראש המוסד היוצא יוסי כהן, המוזיקאי עידן רייכל, מפיק הקולנוע ארתור כהן, ארגון רבני צהר, הברונית ברנדה הייל שהייתה נשיאת בית המשפט העליון בבריטניה, איש העסקים והפילנתרופ חיים טייב, חתן פרס נובל בכימייה לשנת 2019 פרופ' מייקל סטנלי ויטינגהם, והמנהל הרפואי הראשי של חברת מודרנה ד"ר טל זקס. בטקס תשולב גם הופעה מיוחדת של הזמר חנן בן ארי. 

יוסי כהן יקבל את התואר כהוקרה על עבודתו למען ביטחונם של אזרחי ישראל, על עשורים של מחויבות, חדשנות והצטיינות בשירות המדינה, ועבור חלקו בתהליך שהוביל לחתימת הסכמי אברהם. כהן, שיסיים את תפקידו במוסד ביום שלישי ה-1 ביוני, יישא דברים בשם מקבלי תואר הדוקטור לשם כבוד.

המפיק ארתור כהן יזכה להוקרה על עשורים של הישגים בהפקות קולנוע, הזדהותו עם העם היהודי ותשוקתו לקידום חברה צודקת השואבת השראה מערכים נעלים.

דוקטור לשם כבוד יוענק לכבוד השופטת הברונית הייל מריצ'מונד על מאמציה יוצאי הדופן למען נשים ומיעוטים ולהבטחת זכויותיהם של כל האזרחים, כמו גם על מסירותה להגנת הדמוקרטיה וזכויות האדם הבסיסיות.

המוזיקאי עידן רייכל יזכה להוקרה על  תרומתו הייחודית לעולם המוזיקה, על השמעת קולות תרבותיים מגוונים, ועל יכולתו לשזור יחד את כל גווני הצליל לכדי הרמוניה ישראלית מהדהדת, הנוגעת בנפש האדם ומקרבת לבבות.

איש העסקים והנדבן חיים טייב מקבל את התואר הודות לפעילותו הפילנתרופית למען אוכלוסיות מוחלשות באפריקה ובישראל, עבור מיזמיו לחיזוק הביטחון הבריאותי והכלכלי באנגולה בעקבות אסון לאומי שאירע שם, וכהוקרה על ייסוד הקונגרס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה, הסולל את הדרך לחברה פלורליסטית בישראל, החובקת את כל המגזרים היהודיים ומהווה בית ליהודים ברחבי העולם.

חתן פרס נובל לכימיה פרופ' מייקל סטנלי ויטינגהם יזכה לכבוד כהוקרה על תרומתו לאחסון אנרגיה ואלקטרומוביליות, ועל תפקידו המרכזי בפיתוח סוללות ליתיום והחדשנות שהוביל בקידום טכנולוגיות לאנרגיה חלופית ובת-קיימא.

ד"ר טל זקס, מנהלה הרפואי הראשי של חברת "מודרנה", מקבל את התואר כאות הערכה על תרומתו לבריאות הגלובלית והובלת פיתוח חיסון לקורונה, וכהוקרה על עבודתו מצילת החיים בחברת "מודרנה", ועל הבאת בריאות ותקווה לבני האדם ברחבי העולם.

תואר דוקטור לשם כבוד יוענק גם לארגון רבני צהר כהוקרה לתרומתו ליצירת אחדות ושיח פתוח בחברה, וכהערכה לפעילותו בהנגשת סוגיות דתיות כגון נישואין, גיור וכשרות לציבור בישראל. 

הטקס ייערך ביום ראשון, י"ט בסיוון תשפ"א, 30 במאי 2021 בשעה 18:00, כחלק מאירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה. 

לינק לצפייה בטקס בשידור החי