Skip to main content
13.06.2021 | ג תמוז התשפא

כנס החברה האלקטרוכימית בבר-אילן

חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' סטנלי ויטינגהם, פתח את הכנס בהרצאה על סוללת הליתיום

תמונה
chemistry

אוניברסיטת בר-אילן ארחה את הפגישה השנתית של החברה האלקטרוכימית הישראלית (ISEL) - Israelectrochemistry 2021. באירוע השתתפו אלקטרוכימאים מובילים מהאקדמיה, ממרכזי מחקר ומהתעשייה. הכנס נפתח בהרצאה של חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2019, פרופ' סטנלי ויטינגהם, שקיבל לאחרונה תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

בהרצאה, שנערכה ב-16 ביוני, דיבר פרופ' ויטינגהם על "סוללת הליתיום – ראשית, ואתגרים והזדמנויות בעתיד". נושא המפגש היה "אלקטרוכימיה – מגמות לעתיד ופרספקטיבה." המושבים עסקו בנושאים אלקטרוכימיה לאנרגיה וסביבה; כשאלקטרוכימיה פוגשת כלים ספקטרוסקופיים; אלקטרוכימיה ושיטות תיאורטיות; חיישנים ואלקטרוקטליזה.

פגישת ISEL השנתית מספקת הזדמנות לאלקטרוכימאים מכל השדות והתחומים להיפגש, להחליף רעיונות וליזום שיתופי פעולה חדשים. המשתתפים שומעים על יישומים מלהיבים מבוססי טכנולוגיה אלקטרוכימית שיש להם השפעה משמעותית על העולם המודרני, החל בסוללות יעילות, דרך מניעת קורוזיה ותהליכים תעשייתיים אלקטרוקטליטיים ועד תהליכי טיפול בממברנות. הם לומדים גם על הצעדים החדשים בשדה הביואלקטרוכימיה, המובילה להתקדמות מבטיחה ביישומים הקשורים לאנרגיה, ביו-חישה בתדלוק עצמי ונושאים רבים נוספים.

תוכנית הכנס