

אשכול אקדמי ללימודי ניהול מוצר
מחזור שני יוצא לדרך. תוכנית לימודים חדשה בשיתוף חברות ההייטק המובילות במשק, מציעה לסטודנטים הלומדים בשנה ב' ו-ג' בתואר הראשון ללמוד את תחום ניהול המוצר, במסגרת התואר ולהשתלב בתעשיית ההייטק. הכותרת 'ניהול מוצר' מתייחסת לרשימה ארוכה של תהליכים הכוללים בין היתר את התכנון והפיתוח של מוצר או שירות העונים על צורכי השוק, את בניית האסטרטגיה השיווקית שלהם ואת ניהולם השוטף.
כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק. זהו אחד התהליכים המרכזיים בכל ארגון המייצר מוצרים ופתרונות. התהליך מאפשר ראיה הוליסטית של מחזור חיי המוצר וכולל את שלב הרעיון, הבחינה העסקית, הגדרת הבעיה, דרישות וצרכים, חקר מרחב הבעיה, בניית אסטרטגיה תוך תרגום לפתרון מוצרי, פיתוח הפתרון, השקת המוצר וכן היציאה לשוק. בעולם המוצר, יציאה לשוק איננה השלב הסופי אלא רק ההתחלה - המשוב (פידבק) מהלקוחות ישמש כבסיס להמשך התפתחות המוצר ושיפור יכולותיו.
תלמידי האשכול ירכשו לצד הידע האקדמי, ניסיון פרקטי בניהול ופיתוח מוצר. הם יידרשו לעבוד על פרויקט מתגלגל העוסק בפיתוח מוצר ובנוסף יתרגלו את התהליך גם על מוצר שלהם או של החברה בה הם עובדים. התלמידים יתאמנו בסדנאות, בתרגילים ופרזנטציות בכיתה. התרגולים יכללו את התחנות המרכזיות בחיי מוצר, על פי מהלך המתודולוגיה: ניתוח שוק, הגדרת בעיה, תוכנית עסקית, ניתוח תחרות, דרישות שוק, דרישות מוצר, תכנית השקה ועוד. לכל יחידת לימוד באשכול יהיו מטלות ייחודיות לה, כאשר לסיכום אשכול הלימוד כולו יושלם פרויקט אינטגרטיבי הכולל פרויקט גמר המסכם את מחזור חיי המוצר כולו.
התוכנית מהווה תהליך הכשרתי מיטבי למעוניינים להשתלב בתעשיית ההייטק בתפקידי ניהול מוצר. התוכנית בשיתוף חברות מובילות במשק: Wix ironSource, , JFrog, Similarweb