Skip to main content
22.04.2021 | י אייר התשפא

לרכבת הקלה יהיו תחנות בבר-אילן

שתי תחנות הקו הסגול יוקמו בשטח הקמפוס לרווחת העובדים והסטודנטים

תמונה
tra4

הסכם להקמת שתי תחנות של הרכבת הקלה בשטחה של אוניברסיטת בר-אילן, נחתם לאחרונה בין מנכ"ל האוניברסיטה, זהר ינון, ומנכ"ל נת"ע, חיים גליק. התחנות שיהיו חלק מהקו הסגול, ימוקמו לרווחת עובדי המוסד ואלפי הסטודנטים, בקמפוס הדרומי ובצפוני, ויאפשרו לרבים לוותר על נסיעה לקמפוס ברכבם הפרטי.

לאחר חתימת ההסכם אמר ינון: "יש כאן הנגשה של הקמפוס למטרופלין גוש דן. המהלך הזה יהפוך את בר-אילן לתחנה אסטרטגית ומשפיעה במערך ההיסעים של העתיד".

ינון הוסיף כי הפרויקט יבוצע תוך עמידה בסטנדרטים המתקדמים ביותר כך שפעילות המחקר וההוראה תימשך ברציפות בכל תקופת עבודות ההקמה. "ההסכם שנחתם יסייע לאוניברסיטה לבצע רה-ארגון פנימי של פונקציות שונות, ינגיש את ההגעה לקמפוס בתקופת העבודות ויסייע להסדיר מקומות חניה בתוך הקמפוס, במקום החניונים שהוקצו לצורך עבודות הרכבת".

גליק, ששימש כמנכ"ל האוניברסיטה בעבר אמר: "ההסכם מרגש אותי אישית. הידיעה שבר-אילן נמצאת על רשת הרכבת הקלה היא בשורה אדירה לאלפי העובדים והסטודנטים. נת"ע גאה בחיבור של האוניברסיטאות - בר-אילן ותל אביב לרכבת הקלה, ובהנגשת האקדמיה לכלל האוכלוסייה. ההסכם עם בר-אילן מאפשר לנת"ע להמשיך במרץ בעבודות הקו הסגול לקראת פתיחתו ב-2026".

הקו הסגול יחצה את תל אביב מזרחה דרך גבעתיים רמת גן וימשיך עד לאור יהודה ויהוד. קו זה צפוי להתחבר לקווים האדום והירוק שירשתו את גוש דן מהרצליה פתח תקווה ועד חולון ובת ים בדרום, ויאפשרו הגעה מהירה תוך דקות לבר-אילן, ולפסוח על הפקקים הקשים המאפיינים את גוש דן.

קמפוס בר-אילן המשתרע על 540 דונם בלב גוש דן מהווה נקודה אסטרטגית בתוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה.