Skip to main content
15.05.2023 | כד אייר התשפג

פיתוח זני צמחים עמידים בפני מחלות

המחקר הנערך בפקולטה למדעי החיים בבר-אילן, יפחית את הצורך לרסס את הצמחים בחומרים כימיים ובכך ישפיע על הקטנת זיהום הקרקע, המים והנזק הבריאותי

Remote video URL

איך המערכת החיסונית של פירות וירקות יכולה להשפיע על הבריאות שלנו? חוקרים מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר-אילן, עושים שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת להם להבין טוב יותר את המורכבות של המערכת החיסונית של הצמחים. מחקר זה מאפשר להם לפתח זנים של צמחים וירקות מאכל עמידים יותר בפני וירוסים ומזיקים. 

ככל שהאוכלוסייה גדלה, כך גדלה גם צריכת פירות וירקות בישראל. בד בבד, עם השנים, התרבו גם הווירוסים והמחלות התוקפים את צמחי התבלין, הירקות והפירות, וזנים רבים נזקקים כיום לטיפול מונע מחלות, על מנת שלא יכחדו. החוקרים פרופ' יגאל כהן וד"ר יריב בן נעים מהמעבדה לפיתוח זנים של צמחים באוניברסיטת בר-אילן, עובדים על השבחת זן חדש של פירות וירקות טעימים ובעלי חוסן טבעי לווירוסים ומזיקים שונים.

פיתוח זן חדש ועמיד יותר של פירות וירקות יפחית את הצורך לרססם בחומרים כימיים מזיקים, ובכך ישפיע על הקטנת זיהות הקרקע, המים והנזק הבריאותי שעשוי להיגרם מכך לאדם. פיתוח כזה גם ישרת את החקלאים שיוכלו לגדל בכמות גדולה מוצרים טעימים ואיכותיים, ויוביל להורדת המחירים ולמזון בריא יותר לכל הצרכנים. 

 

לצפייה בסרטונים נוספים על פיתוחים של חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן שמשפיעים על חיינו איך זה משפיע עליי