Skip to main content
02.03.2022 | כט אדר א' התשפב

ביקור שגריר בחריין באוניברסיטת בר-אילן

השגריר סייר במעבדות, נפגש עם חוקרים ושוחח אתם על שיתוף פעולה מדעי בין המדינות

תמונה
נשיא בר אילן יחד עם שגריר חוריין

שגריר בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, התארח באוניברסיטת בר-אילן ב-24 בפברואר. השגריר ביקר במכון לננו-טכנולוגיה וחומרים מתקדמים ובפקולטה להנדסה, סייר בכמה מעבדות ונפגש עם נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן, עם חברי הנהלה נוספים ועם חוקרות וחוקרים מתחומים שונים.

אל-ג'לאהמה, שביקורו בקמפוס הוא אחד מפירותיהם של הסכמי אברהם, אמר בביקורו: "ההסכמים המדעיים שנחתמו עם ישראל הם רק ההתחלה. קבוצה של יזמים ויזמיות ישראלים ביקרה בבחריין והיינו עדים לכימיה נפלאה בינם ובין הקולגות הבחריינים שלנו. אנו מצפים להרחבת שיתוף הפעולה בינינו בתחומים רבים".

בעת הביקור במכון לננו-טכנולוגיה, שוחח נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן עם השגריר על יזמות ועל חשיבות פיתוח חברות סטארט-אפ המבוססות על טכנולוגיות מדעיות שפותחו במוסדות אקדמיים. פרופ' ליאור אלבז, ראש הקונסורציום הישראלי לתאי דלק הפועל במסגרת המחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן, הראה לאורח טכנולוגיה חדשה מבוססת מימן המשמשת להנעת רחפנים ושוחח עמו על סטארט-אפ הגרינטק Refhuel שמפתח טכנולוגיית תאי דלק הפיכים.

שגריר אל-ג'לאהמה ולירן כהן סטונדטית במחלקה לפיזיקה

פגישה נוספת התקיימה בין השגריר אל-ג'לאהמה ובין סטודנטית המחלקה לפיזיקה לירן כהן. רבים מכירים את לירן כמי שמוכרת אוכל טבעוני בקמפוס, אבל לא רבים יודעים שמשפחתה עלתה מבחריין, ורק לפני חודשיים אף ביקרו שם לרגל חתונה. דודתה של אמה של לירן, הודא נונו, הייתה השגרירה האישה הראשונה של בחריין בוושינגטון. השגריר הופתע, מכיוון שהודא הייתה הבוסית שלו כששימש כסגן שגריר בחריין בוושינגטון. הפגישה הסתיימה בצילומים הדדיים של הסטודנטית והשגריר עם הבטחות לד"שים הדדיים.

 

עוד כתבות שיעניינו אותך