Skip to main content
22.08.2022 | כה אב התשפב

הכירו את מוריה ליכטמן

עברה עם משפחתה לצפת כדי להגשים את החלום להיות רופאה

תמונה
סטודנטית משפיעה

הכירו את מוריה ליכטמן, סטודנטית לרפואה (2022) בשנה רביעית במסלול הארבע-שנתי. מוריה ומשפחתה עברו לצפת כדי להגשים את חלום לימודי הרפואה וגילו קהילה מדהימה ומכניסת אורחים.

מוריה בחרה בלימודי רפואה כי, "ברפואה יש כל מה שאני מחפשת," היא מספרת. "החל ממפגש אנושי, דרך תחום ידע מרתק, ובעיקר היכולת לעזור ולתמוך באנשים ברגעים שהם זקוקים לכך. מה עוד צריך?"

הדבר שהיא הכי נהנית ממנו בלימודים הוא כל משימה שבה היא רוכשת מיומנות ידנית. או כמי שמוריה מנסחת את זה: "מתפירה ועד תפעול של אולטרסאונד - sign me in!". אבל לא רק: "מודה ומתוודה שתמיד נהניתי ללמוד, אבל במסלול כל כך אינטנסיבי לפעמים קשה לשמור על רעננות ומוטיבציה," היא משתפת. "אז כאשר אנחנו פוגשים בלימודים רופאים בכירים ומתמחים שאוהבים מה שהם עושים וחדורי תחושת שליחות, זה ממלא ונותן כיוון לאן אני שואפת להגיע."

חוויה מעניינת שמוריה התנסתה בה בלימודים הייתה ייצוג הפקולטה במרוץ הרי הגעש בגולן, שהסתיים באבחון רפואי לא מתוכנן. מוריה רצה 14 ק"מ עם עוד שלושה סטודנטים וסיימה צולעת לכמה ימים, מה שלדבריה היה צפוי. אבל אז הגיעו עוד כמה ימי צליעה, שהתחילו להחשיד. בסוף אחרי קצת שיעורי בית, היא אבחנה את עצמה עם שבר בכף הרגל. "האורתופד צחק עלי לגבי האבחנה שלי, וכשהגיע הצילום הוא אישר אותה. כאבים או לא, העיקר שצדקתי," היא מספרת בחיוך.

לשאלה מה הפינה האהובה עליה בקמפוס, מוריה משיבה, "עם קמפוס שממוקם בצפת ומכל חלון יש נוף מטריף, קשה לבחור! אבל המרפסת שמשקיפה על הכנרת והרי הגולן בוודאי מקבלת מקום בשלישיה הפותחת."

הצידה שמוריה תיקח לדרך אחרי הלימודים היא, מבחינה מקצועית - "הכלים שרכשנו להרחיב את הידע שלנו ולהעמיק בחומר, תוך דגש על הצדדים הבין-אישיים שהם לגמרי מהחשובים בארסנל הכלים של הרופא מבחינתי"; ומבחינה אישית - "הקשרים שיצרנו בין החברים לדרך, הקולגות שבשבילי הם לגמרי משפחה." ומה בעתיד? "אני בשנה האחרונה ללימודים, אז ראשית לסיים את הדרישות האקדמיות בהצלחה. ובמבט קצת רחוק יותר קדימה, אני בחיפוש אחר מחלקה שבה ארצה להתמחות, שמתקיימים בה גם עבודה קלינית ברמה גבוהה אבל גם יחסי עבודה טובים וטיצ'ינג משובח. השנים הללו בצפת ליכדו אותנו כמשפחה מה שמעניק לי המון כוחות לצעוד בדרך הזו. ובנוסף (בלימודים וכו..) "

 רוצים לדעת עוד על לימודי רפואה? היכנסו