Skip to main content
29.08.2022 | ב אלול התשפב

יד לאחות בדרכה האחרונה

התוכנית "פוגשת יד אחות" במדרשה, מכשירה סטודנטיות ללוות נשים הנמצאות בשלבי חייהן האחרונים

תמונה
יד אחות

"פוגשת יד אחות" הוא שמו של קורס ייחודי ויוצא דופן המתקיים במדרשה באוניברסיטת בר-אילן, ומכשיר נשים ללוות נשים אחרות בשלבי חייהן האחרונים. לאחרונה הסתיים המחזור הראשון של הקורס, וההרשמה למחזור השני של הקורס בשנה הבאה, כבר כמעט מלאה. 

מרכזת הקורס ד"ר נעמה סט, אומרת כי הרעיון עלה במחשבתה לאחר שעברה בעצמה קורס לליווי רוחני שעזר לה ללוות בדרכן האחרונה את הסבתות שלה לפני מספר שנים. "במהלך השנים אתה פוגש אנשים בכל מני שעות משבר ומגלה את הצורך הרב שקיים בחברה, בתוכנית שעוסקת בתכנים הללו".

הקורס מיועד לסטודנטיות וגם לשומעות חופשיות מהקהילה. "אנחנו עורכות ראיון קבלה ארוך ומאוד פרטני", אומרת ד"ר סט, "זה הוכיח את עצמו כי כל מי שהגיעה אלינו באה עם מוכנות ללמידה והקשבה".

הקורס כולל 14 מפגשים וסימולציה, ומשתתפות בו סטודנטיות ונשים נוספות מכל רחבי הארץ בעלות נסיון חיים, שמגיעות ממקצועות שונים כמו רפואה, חינוך וטיפול. "אחת הסטודנטיות שהשתתפו במחזור הראשון במקצועה כאחות במחלקה אונקולוגית ילדים. היא אמרה שמעולם לא הוכשרה למקצוע שלה במובן הרגשי, והקורס שלנו ענה על הצורך הזה". 

ד"ר סט אומרת כי ייחודו של הקורס הוא בהתמקדות שלו בליווי רוחני על פי היהדות, בניגוד לקורסים אחרים מסוג זה בישראל, שרובם עוסקים בבודהיזם. מטרת הקורס היא לתווך את העקרונות היהודיים גם למי שלא מכיר אותם, ולכן חצי מהקורס עוסק ביהדות וחצי ממנו בגישה הפסיכולוגית. חלק נוסף בלימוד כולל גם סדנה שבה הסטודנטיות מתנסות בסימולציה של תרחישים.  

הקורס מייעד את משתתפותיו לחזור לקהילות שלהן כדי להשפיע לטובה ולסייע למי שזקוק לליווי. בסוף הקורס יכולות הבוגרות ליישם את מה שלמדו בשני מסלולים אפשריים - מסלול אחד הוא הקהילתי כשכל בוגרת פועלת בקהילה שלה, והמסלול השני מול בתי החולים שמתעניינים בנושא וזה נעשה דרך ארגון רבני צהר.