Skip to main content
22.05.2023 | ב סיון התשפג

פרופ' אורלי אבני מונתה לדקנית הפקולטה לרפואה

פרופ' אבני תפעל לגיוס סגל מחקרי מצטיין, לחיזוק יחידות מחקר קיימות בנושאי ביו-רפואה וביו-אינפורמטיק, ולקידום שיתופי פעולה מחקריים בין-תחומיים

תמונה
אורלי אבני

פרופ' אורלי אבני מונתה לדקנית הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, והיא מחליפה בתפקיד את פרופ' קרל סקורצקי. אבני היא פרופ' חבר לאימונולוגיה, החוקרת תהליכים הקשורים לפעילות מערכת החיסון בבריאות ובחולי. היא סיימה את לימודי הדוקטור שלה באוניברסיטה העברית והשלימה פוסט דוקטורט בהרווארד.

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן ע"ש עזריאלי, פועלת בקמפוס בצפת ונחשבת לאחת הפקולטות המובילות במחקר ובהוראת הרפואה בישראל ובאחרונה, אף נפתחה בה תוכנית לימודים שש שנתית חדשנית לרפואה. הפקולטה פועלת לקידום ולפיתוח שירותי הבריאות הניתנים לתושבי הגליל, בדגש על תרומה לבריאות האדם, לרב-תרבותיות ולשילוב אוכלוסיות מגוונות, לצד פיתוח מנהיגות ופעילות בינלאומית, מדעית ורפואית. בין המרכזים הרפואיים המסונפים לה: זיו בצפת, הגליל (נהריה) הצפון ע"ש פדה (פוריה), ובתי החולים הצרפתי, האנגלי והאיטלקי בנצרת.

פרופ' אבני מספרת כי לאחרונה ערכה ביקורים בבתי החולים המסונפים לפקולטה כדי להכיר מקרוב את האתגרים עמם מתמודד הסגל הקליני. "מצאתי חוכמה, יצירתיות, חריצות, תושיה, טוב לב, מחוייבות אין-קץ לחולים לצד מחוייבות אקדמית והישגים מקצועיים מעוררי השראה“.

היא הוסיפה כי חזונה המקצועי לפיתוח הפקולטה, מתמקד בגיוס סגל מחקרי מצטיין לחיזוק יחידות מחקר קיימות בנושאי ביו-רפואה וביו-אינפורמטיק ובעידוד שיתופי פעולה מחקריים בין-תחומיים. היא מאמינה שבשנים הקרובות האפשרויות לתעסוקה אטרקטיבית של הבוגרים, תגדלנה בעקבות פריחת תעשיית הביוטק בגליל.

עם מינויה של פרופ' אבני לדיקנית - עלה מספר הנשים המכהנות בתפקיד הבכיר של דקן באוניברסיטת בר-אילן ל-6, מתוך 11 דקנים. 

עוד כתבות שיעניינו אותך