Skip to main content
06.11.2022 | יב חשון התשפג

מרתון בדיקות עיניים ל-500 איש באשדוד

הקליניקה הניידת של בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה, תרחיב השנה את פעילותה בקהילה ותגיע לבדיקות חינם גם להוסטלים, לבתי אבות ולפנימיות

תמונה
בדיקת ראייה

חברי הסגל והסטודנטים בבית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה של אוניברסיטת בר-אילן הגיעו לאחרונה עם הקליניקה הניידת לאשדוד וערכו מרתון בדיקות עיניים לכ-500 מתושבי העיר ללא תשלום. גד סררו, מנהל הקליניקות לאופטומטריה באוניברסיטת בר-אילן אומר: "טיפלנו בנבדקים שלא ידעו אפילו שיש להם בעיה". במהלך הבדיקות התגלו מספר מקרים רפואיים שהצריכו טיפול מידי, כמו ילדה בת 13 שלא נבדקה בעבר והתגלה שיש לה בעיית ראייה חריפה, ואישה שבגלל קשיי שפה לא ידעה שהשתל בעינה נפל ונזקקה לסיוע. מקרים מסוג זה הופנו להמשך ייעוץ וטיפול רפואי.

מיזם הקליניקה הניידת הוקם לפני כחמש שנים במטרה לאפשר לאוכלוסיות מוחלשות בפריפריה לבצע בדיקות עיניים בסמוך לביתם וללא תשלום. השנה, תרחיב הקליניקה את פעילותה ותגיע לבדיקות חינם בהוסטלים, בתי אבות ופנימיות. הקליניקה מצוידת במכשור חדיש ומתקדם המאפשר אבחון מדויק של ליקוי ראייה ומחלות עיניים. צוות הניידת מורכב מאופטומטריסטים ואופטומטריסטיות מומחים מטעם משרד הבריאות וסטודנטים וסטודנטיות לאופטומטריה ומדעי הראייה מאוניברסיטת בר-אילן.

באחד מימי מרתון הבדיקות באשדוד הגיע לביקור ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, ושיבח את הפרויקט. בנוסף, הגיעו השגריר והקונסול הצרפתים וקיבלו הסבר על הפרויקט ועל הקליניקה הניידת של בר-אילן.

בדיקות הראייה נערכו כחלק ממבצע Opération lunettes - פרויקט בדיקות ותרומות משקפיים, אותו מוביל ארגון "קרן אור צרפת ישראל", במהלכו מגיעים לארץ רופאי עיניים ואופטיקאים מצרפת ובודקים את האוכלוסייה המקומית בחינם.