Skip to main content
26.05.2022 | כה אייר התשפב

מכשיר OCT יפעל בקליניקה לאופטומטריה

מכשיר ה-OCT בודק את המבנה הפנימי של העין ומאפשר לעקוב אחרי מחלות ולהציע פתרונות מתקדמים

תמונה
אופטומטריה

שיתוף פעולה חדש שנרקם בין בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה באוניברסיטת בר-אילן ובין האגודה למען העיוור ומניעת עוורון יסייע לאנשים עם לקות ראייה וישפר את סיכוייהם להימנע מעיוורון. מימון נדיב של האגודה אפשר לבר-אילן לרכוש מכשיר OCT מתקדם, שרק בודדים כמוהו נמצאים בישראל, בעיקר בבתי החולים הגדולים.OCT  הוא מכשיר הדמיה רפואית שבודק את מבנה הפנימי של העין הכולל בין היתר את הקרנית, הרשתית והעצב האופטי (המחבר בין העין ובין המוח), ומאפשר לעקוב אחרי מחלות ולהציע פתרונות מתקדמים. באמצעות ההדמיה ניתן לראות האם הרקמות תקינות ורופאים יכולים לאבחן מחלות שעדיין אין להן ביטוי קליני. הגילוי המוקדם משפר מאוד את הסיכוי להציל את הראייה ולשמור על איכות חיי המטופלים והמטופלות. הבדיקה בטוחה לגמרי, ללא חשיפה לקרינה וללא כאב והיא אינה מצריכה הכנה מוקדמת.

השירות יינתן בקליניקות של בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה בבר-אילן ויקצר זמני המתנה לתורים במכונים ובבתי החולים באופן משמעותי. כחלק מהשירות, המטופלים והמטופלות ייבדקו בחינם, יותאמו להם אביזרים לשיפור ולשיקום הראייה בעלות מופחתת, ויופנו למרפאות עיניים בעת הצורך עם צילוםOCT  עדכני.

האגודה למען העיוור ולמניעת עיוורון פועלת בישראל כבר משנות החמישים. נוסף לרכישת מכיר ה-OCT, האגודה תורמת  26ימי פעילות נוספים של הקליניקה הניידת של  בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה ובכך משלשת את היקף פעילותה. הקליניקה מגיעה לפריפריה ומספקת שירות ללא תשלום לכבדי ראייה ומיעוטי יכולת, מתוך התפיסה שאיתור מוקדם של מחלות וליקויים במערכת הראייה עשוי למנוע התעוורות.

לפרטים נוספים ולקביעת תור לבדיקות עיניים בקליניקה של בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה