Skip to main content
10.11.2022 | טז חשון התשפג

הציעו שמות לכלב הנחייה הרובוטי

הרובוט במעבדתה של ד"ר רעות מירסקי מהמחלקה למדעי המחשב, משתתף במחקר בינלאומי על בינה מלאכותית

תמונה
כלב רובוט

רובוט ארבע רגלי המסוגל לנווט בתוואי שטח מורכבים, משמש במעבדתה של ד"ר רעות מירסקי מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן, למחקר העוסק בקידום שיתוף הפעולה בין אנשים לבין בינה מלאכותית.

הרובוט מסייע לחוקרים לבדוק בין השאר עד כמה יכול רובוט להיות אוטונומי, לקבל החלטות ולבצע פעולות ללא התערבות אנושית. על מנת לעורר מודעות למחקר, החליטו במעבדה לבחור לרובוט דמוי הכלב שם – ולהיעזר לצורך כך בסטודנטים, במסגרת תחרות מיוחדת.

"פרויקט הדגל שלנו הוא יצירת רובוט נחייה שיסייע לאנשים עם מוגבלות ראייה", אומרת ד"ר מירסקי, "במסגרת מחקר זה, אנחנו עומדים בקשר עם מרכזים לכלבי נחייה ושירות בארץ ובעולם, כדי להפוך את הרובוט לשותף טוב לאדם. רוב היכולות שאנו מנסים להקנות לרובוט הנחייה הן קוגניטיביות - למשל היכרות עם מסלולי הליכה שגרתיים או יכולת לבחור מסלול חלופי כשמדרכה נסגרת למעבר, ולהעביר במקביל את המידע על השיבוש לאדם".

הרובוט הייחודי ממומן בעזרת מענק שבו זכתה ד"ר מירסקי, שמעבדתה שותפה למיזם של הרשות לחדשנות, התעשייה והאקדמיה, שמטרתו היא ליצור פתרונות בתחום. בין היתר, כחלק ממיזם זה, המעבדה של ד"ר מירסקי מעורבת במחקר שנועד להעשיר את יכולותיהם של רובוטי שירות להתנייד בסביבה הומת-אדם, כגון בתי חולים וקניונים.

התחרות לבחירת שם הכלב הרובוטי פתוחה להצעת שמות עד לתאריך 21.11.22 (כולל). לאחר מכן השמות יועמדו לבחירת המעבדה. הסטודנט או הסטודנטית שיציעו את השם הנבחר, יזכו בפרס מיוחד.

 

Remote video URL