Skip to main content
28.11.2022 | ד כסלו התשפג

בית ספר להיי טק וסייבר הוקם באוניברסיטת בר-אילן

בית הספר החדש מאגד מגוון הכשרות מקצועיות בתחומי הנתונים, המידע והאבטחה, תחת גג אחד

תמונה
סייבר

תעשיית ההיי טק בישראל משוועת לעובדים בעלי ידע והכשרה מקצועית ברמה גבוהה. הביקוש הנרחב, הוביל את אוניברסיטת בר-אילן לאגד מגוון רחב של קורסים בתחומי דיגיטל, ניתוח נתונים, תוכנה, מערכות מידע, אבטחת מידע ובינה עסקית, תחת גג אחד של בית ספר ללימודי היי טק וסייבר.  

רוצים לדעת עוד? בואו ליום הפתוח ב-31.5.24

טקס ההשקה של בית הספר החדש נערך בדצמבר 2022 באוניברסיטת בר-אילן בהשתתפות הנהלת האוניברסיטה, מרצים ונציגים בכירים מתעשיית ההיי טק.

היסודות להקמתו של בית הספר החדש, במסגרת המערך לתוכניות ייעודיות של האוניברסיטה, הונחו כבר לפני ארבע שנים, עם פיתוחם והפעלתם של מספר קורסים מקצועיים בתחומי ההיי טק והסייבר. בין הקורסים המוצעים היום בבית הספר: הכשרה למנתחי ומדעני נתונים, מפתחי בינה עסקית, קציני הגנת נתונים, ניהול אבטחת מידע וסייבר, ניהול מערכות מידע וניהול מידע, מומחי סייבר עם התמחות בווירטואליזציה וענן, בודקי תוכנה ו-DevSecOps Engineers.

את הקורסים מלמדים טובי המרצים בתחום, שלצד הידע האקדמי משלבים בקורס גם את ניסיונם המעשי העשיר בחברות מובילות בישראל. הקורסים, שחלקם בני 200 שעות ויותר, מקנים לסטודנטים רקע אקדמי עשיר לצד ניסיון יישומי שיסייע להם להשתלב בתפקידים שונים בתעשייה. 

חלק מהקורסים מתאימים לאנשים שמבקשים להשתלב בענף ללא ידע מקצועי קודם, ואחרים נבנו בהתאמה לעובדי הייטק שרוצים להרחיב את השכלתם ולרכוש תחומי ידע חדשים.

מנהל בית הספר, ערן שחם אומר כי בית הספר הוא מסגרת לימודים חדשנית ומתקדמת המהווה פתרון ייחודי מסוגו בישראל למי שמבקשים לרכוש ידע, להשתלב ולהתקדם בתעשייה. "בשנים האחרונות הקמנו כיתות ייחודיות עם חיבור לסיבים אופטיים וציוד מולטימדיה מתקדם, שמאפשר לימודים היברידיים מלאים. בנוסף, הסטודנטים מחוברים לחוות השרתים הגדולה בישראל, שמאפשרת להם להשתמש בעוצמת מחשוב גדולה פי 100 מזו של מחשב רגיל. אנחנו גם פותחים מסלול ייחודי בשיתוף פורום חברות הייטק, שמאפשר לצבור גם נקודות זכות אקדמיות".

לבית הספר שותפויות אקדמיות עם חברות מובילות כגון Vmware ו-Aws, EC-Council ו Fortinet - עובדה המאפשרת לסטודנטים לקבל הסמכות בינלאומיות של יצרנים מובילים ולקבל נקודת זינוק טובה לקריירה. "החזון שלנו" מוסיף שחם, "הוא לבנות בית ספר שילווה את עובדי תעשיית ההייטק מתחילת הדרך ולכל אורך חייהם. מקצועות ההייטק, שמבוססים על חדשנות בלתי פוסקת, דורשים לימוד לכל אורך החיים, השתלמויות, רכישת ידע חדש ואימוץ של כלים נוספים – בית הספר שלנו באוניברסיטת בר-אילן יאפשר להם לעשות זאת".

רוצים לדעת עוד? בואו ליום הפתוח ב-31.5.24

עוד כתבות שיעניינו אותך