Skip to main content
14.12.2022 | כ כסלו התשפג

נוף הגליל הצטרפה למיזם ספרת הסוכרת

נוף הגליל היא הרשות החמישית באזור הגליל שמצטרפת לפרויקט של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, במטרה לצמצם את התחלואה בסוכרת

תמונה
נוף בגליל

שיתוף הפעולה בין מיזם "ספֵרת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי" לבין עיריית נוף הגליל, הושק רשמית בדצמבר 2022, בטקס חגיגי, בהשתתפות בכירים בעירייה, נציגי קופות החולים בעיר ומובילי המיזם. נוף הגליל היא הרשות המקומית החמישית באזור הגליל שמצטרפת לפרויקט, שמטרתו לצמצם את התחלואה בסוכרת באזור הצפון ובישראל כולה.

במסגרת המיזם נערכות פעולות שונות כדי לשפר את המאבק במחלה ואת הטיפול בה, בעזרת גישה רב-תחומית ואינטגרטיבית. בין היתר, בחודשים האחרונים כבר מתנהל בנוף הגליל ובנצרת הסמוכה, פרויקט בשיתוף קופות החולים "כללית" ו"מכבי", במטרה למנוע את התפשטות המחלה. הפרויקט כולל תוכנית עבודה משותפת לטיפול במטופלים המוגדרים כטרום סוכרתיים תוך שימוש באמצעים שונים, חלקם מקוונים, והנעה לשינוי הרגלים וקידום אורח חיים בריא.

ראש העיריה, רונן פלוט, אמר בטקס החתימה על שיתוף הפעולה, כי הוא מקווה שבעתיד, ילדים רבים שנמצאים כיום במערכת החינוך, יכירו בתוצאות "ההשקעה שאנו מבצעים כעת למען עתידם". מנהל ספֵרת הסוכרת בפקולטה לרפואה, פרופ' נעים שחאדה, הוסיף: "גישתנו היא לטפל בכל האספקטים של המחלה ובכלל זה מניעה, הסברה וחינוך, במטרה לצמצם פערים בין הפריפריה לבין המרכז תוך עבודה משותפת של כלל הגורמים בעיר, כאשר במרכז העשייה עומדת הרשות המקומית".

"ספֵרת הסוכרת" היא יוזמת מחקר לרפואה חברתית מותאמת אישית, המקדמת הוגנות בבריאות, ומכנסת תחת קורת גג אחת חוקרים מתחומים שונים לצורך התמודדות עם האתגר שמציבה מחלת הסוכרת. בקרב תושבי הגליל שיעורי התחלואה, סיבוכי המחלה והתמותה מסוכרת, הם הגבוהים בישראל. מלבד עיריית נוף הגליל, הצטרפו לפרויקט עד כה גם צפת, סכנין, שפרעם ונצרת.

רוצים לדעת עוד על תוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה? היכנסו

עוד כתבות שיעניינו אותך