Skip to main content
21.12.2022 | כז כסלו התשפג

הכירו את גולדה - כלבת הנחייה הרובוטית

השם גולדה נבחר מתוך מאות הצעות שהתקבלו בתחרות לאיתור שם עבור הרובוט הארבע-רגלי, המשמש למחקר בתחום הבינה המלאכותית

תמונה
כלב רובוט

לפני כחודש נערכה במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן תחרות לאיתור שם עבור רובוט ארבע-רגלי המשמש למחקר בבינה מלאכותית במעבדתה של ד"ר רעות מירסקי. מתוך כ-300 הצעות שהוגשו לתחרות נבחר לרובוט, דמוי הכלב, השם גולדה על שם מעבדת המחקר GOLD - The Goal Optimization using Learning and Decision-making Lab.

בין השמות האחרים שהוצעו: see++, Doggy McDogFace, כנע"ן (כלב נחייה עצמאי נלווה), דואגלי, דוגיבוט, עיוני, בן יפונה, כתם, נחיין מאומן, אייזק וחביב הקהל - השם eye-robot אותו שלחו שישה מציעים שונים.

גולדה היא רובוט ארבע רגלי שמסוגל לנווט בתוואי שטח מורכבים, מתוצרת חברת "בוסטון דיינמיקס". היא נרכשה באחרונה על ידי מעבדת הרובוטיקה כדי לקדם את המחקר בה. המחקר במעבדה של ד"ר מירסקי מתמקד בשיפור הקשרים בין בני האדם לבין רובוטים ובקידום שיתוף הפעולה בין אנשים לבין בינה מלאכותית. "פרויקט הדגל שלנו, הוא יצירת רובוט נחייה שיסייע לאנשים עם מוגבלות ראייה", אומרת ד"ר מירסקי, "במסגרת המחקר, אנחנו עומדים בקשר עם מרכזים לכלבי נחייה ושירות בארץ ובעולם, כדי להפוך את הרובוט לשותף טוב לאדם".

את השם גולדה, הציעה חן רוזנשטיין בוגרת תואר שני במחלקה למדעי המחשב בבר-אילן. היא זכתה בפרס - רמקול JBL CHARGE 5 וגם תגיע לביקור במעבדה כדי להכיר את גולדה באופן אישי. כשהתבשרה על זכייתה אמרה חן: "אני שמחה על ההזדמנות להציע שם לרובוטית החדשה וסקרנית לראות את צעדיה הראשונים בקידום המחקר במעבדה. אני בטוחה שהרובוטית גולדה הכמעט זהובה תשתלב היטב במעבדת GOLD".

Remote video URL


רוצים לדעת עוד על תוכניות הלימוד בפקולטה למדעים מדויקים? היכנסו