Skip to main content
07.12.2020 | כא כסלו התשפא

תואר דוקטור הוענק ל-291 בוגרי האוניברסיטה, מהם 61% נשים

טקס הענקת תוארי דוקטור לפילוסופיה לשנת תש"פ נערך לראשונה במתכונת מקוונת

תמונה
סטודנט

טקס הענקת תוארי דוקטור לפילוסופיה לשנת תש"פ נערך לראשונה במתכונת מקוונת. הטקס חותם עבור הבוגרים תקופה ארוכה ומאומצת של למידה, חשיבה מקורית משפיעה ומחקר, ולכן הוא חשוב ומרגש במיוחד עבורם.

לאחר הטקס יצאו הדוקטורים הטריים לדרכם מצוידים בידע מדעי נרחב ובערכים אנושיים שספגו באוניברסיטת בר-אילן, במטרה להשפיע על המדע ועל החברה בעתיד.

השנה קיבלו את התואר 291 סטודנטים, 61 אחוזים מהם נשים. הפקולטה למדעי החברה העמידה 68 בוגרים. הפקולטה למדעי היהדות עם 46 בוגרים, 43 בלימודים בין-תחומיים, 40 במדעים מדויקים, 32 במדעי החיים, 28 במדעי הרוח, 17 ברפואה, 9 במשפטים ו-8 בהנדסה.

פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר-אילן, אמר: "טקס קבלת תואר דוקטור הוא מרגש במיוחד השנה, תקופה בה אנשי המדע נמצאים בחזית ומסייעים במאבק במגפת הקורונה. מספרן הגבוה של הנשים משקף את העשייה שלנו בשנים האחרונות המעודדת יותר ויותר חוקרות להמשיך ולהתפתח. בבר-אילן יש מספר גבוה של חברות סגל בתפקידי ניהול כדקניות וראשות מחלקה. בהנהלה הבכירה מכהנות סגנית הנשיא למחקר פרופ' שולה מיכאלי, סגנית נשיא לפיתוח משאבים עולמי ד"ר שרון גולדמן, והרקטור היוצאת שלנו פרופ' מירי פאוסט. נשים אלה ואחרות מובילות את הדרך לדור הבא של המדעניות שמסיימות עכשיו את הדוקטורט".

בתוך כך התקיימו מינויים חדשים: פרופ' אורנה ששון-לוי מונתה ליועצת הנשיא להוגנות מגדרית. פרופ' ששון לוי מצטרפת למינויים מובילים נוספים של נשים באקדמיה: פרופ' רונית שריד, וירולוגית בהכשרתה, מונתה כדקנית בית הספר ללימודים מתקדמים, ופרופ' נירה משעל, חוקרת המוח שמונתה לדקנית הסטודנטים.