Skip to main content
03.07.2023 | יד תמוז התשפג

להרחיב הזדמנויות חברתיות ותעסוקתיות לסטודנטים

הכירו את הדס קורמש בלישה, סטודנטית לתקשורת ומדעי המדינה, היו"רית הראשונה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן

תמונה
Influential_BG_04-15

הכירו את הדס קורמש בלישה, יושבת הראש החדשה של אגודת הסטודנטים בבר-אילן, והאישה הראשונה שנבחרה לתפקיד מאז הקמת האוניברסיטה. קורמש בלישה היא סטודנטית בשנה האחרונה לתואר ראשון בתקשורת ובמדעי המדינה, שממשיכה לתואר שני בניהול וביישוב סכסוכים ובניהול משברים.

"מאז שאני זוכרת את עצמי, אני אוהבת להתנדב ולהשתלב בפרויקטים חברתיים שמשפיעים על המרחב שאני נמצאת בו", היא מספרת. במהלך השנה האחרונה, היא מובילה את התוכנית "פוליטיקאיות צעירות", ואף השתתפה ב"ישראל 2050", כחלק מהצוות הפיננסי.

את הפעילות החברתית שלה, היא לקחה באחרונה צעד נוסף קדימה, כשהתמודדה ונבחרה לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים בבר-אילן. "החלטתי להתמודד לתפקיד, בגלל שאני מאמינה שאיגודים סטודנטיאליים הם גופים בעלי פוטנציאל להוביל שינויי מקומי ולאומי, ולהשפיע על חיינו כסטודנטים בקמפוס שאנחנו לומדים בו", הוא אומרת, "כשלמדתי על האגודה ועל הפעילות שלה בבר-אילן, היה ניכר שהאגודה כגוף, הובילה וקידמה פרויקטים מדהימים וחשובים, וגם שישנם עוד המון דברים ורעיונות יצירתיים שאפשר להביא לארגון למען הסטודנטים".

מהן המטרות העיקריות שברצונך להשיג?
"אחוז גדול מהסטודנטים ומהסטודנטיות בישראל לא מוצא עבודה במקצועות שלמד באקדמיה. במקביל, אנו נאנקים תחת יוקר המחייה. אני רוצה לקדם יותר הזדמנויות חברתיות, מקצועיות ואקדמיות בשביל הסטודנטים, להגביר ידע ומודעות לאוכלוסיות השונות שיש כאן ולייצר שיתופי פעולה עבורנו".

הדס מאמינה שתפקיד הנהגת הסטודנטים הוא גם לקדם את זכויות הסטודנטים והסטודנטיות ברמה הלאומית מול מקבלי ההחלטות. "חשוב לי להעלות לסדר היום את נושא מניעת האלימות המינית והשוויון המגדרי. אני גם שואפת לקדם בבר-אילן יוזמות קהילתיות, תוך חיבור מעמיק יותר לשטח ולצרכים האמיתיים שלנו כסטודנטים".

ומהן התוכניות שלך לעתיד?
"החלום שלי הוא להגיע לעמדת קבלת ההחלטות המשפיעה ביותר, כדי שאוכל לפעול למען נשים כמוני וילדות, שהדרך שלהן להצלחה תהיה טובה יותר, עם ידע וכלים שלא היו לי".

עוד כתבות שיעניינו אותך