Skip to main content
13.06.2023 | כד סיון התשפג

הרמטכ"ל לשעבר, אביב כוכבי בבר-אילן: אי אפשר בלי AI

בביקורו בבר-אילן התנסה הרמטכ"ל לשעבר רא"ל אביב כוכבי, בטכנולוגיית VR המשמשת לטיפול בפוסט טראומה, ושוחח על בינה מלאכותית ותרומתו של צה"ל לחברה

תמונה
BIUWeb_Articles_Kohavi_01

 

רב-אלוף במיל' אביב כוכבי ביקר השבוע באוניברסיטת בר-אילן ונפגש עם חברי אגודת הידידים של האוניברסיטה. בתחילת הביקור, התנסה רא"ל כוכבי בטכנולוגיית VR (מציאות מדומה), שמסייעת לטפל בחיילים עם פוסט טראומה, בשיטת טיפול שאותה פיתחה פרופ' שרה פרידמן מבית הספר  לעבודה סוציאלית בבר-אילן.

לאחר מכן נאם כוכבי והתייחס בדבריו לשלל נושאים. בהתייחסו לכמה מהאתגרים העתידיים אמר: "הספקטרום האלקטרומגנטי הוא עולם בפני עצמו. אם לא נתמודד איתו נגלה שכל ה-GPS חסום ביציאה למלחמה... אי אפשר בלי AI כי אחרת אני לא אקטואלי, לכן בצה"ל הוקמה מנהלת מטרות שמייצרת בעצמה מטרות בעזה".

BIUWeb_Articles_Kohavi_02

 

בהתייחסו ליכולות הצבא, אמר כוכבי: "לצה"ל יש יכולות אנושיות יוצאות דופן. את מה שעשה צה"ל במבצע האחרון, היכולת לסכם באופן מקבילי ומדויק, האמינו לי שאין צבא בעולם שיודע לעשות. את מבצע 'עלות השחר' באוגוסט, פתחנו בסיכול וסיימנו בסיכול - ובאמצע תקפנו 200 מטרות במקום צפוף מאוד עם יחס פגיעות נמוך של בלתי מעורבים".

כמו כן, התייחס כוכבי לתרומת צה"ל לחברה: "צה"ל הוא נכס לאומי הן מההיבט הביטחוני והן במה שהוא עושה בתרבות האזרחית ובתעשייה של מדינת ישראל. אצלנו, הצעירים לומדים מנהיגות, תעוזה ועבודת צוות. זה תורם גם לסולידריות. חיילים ששירתו בצה"ל, אוטומטית המדינה שייכת להם יותר. אין ספק שהאנשים האלה, שעשו שירות צבאי ומילואים, זה מגביר את הסולידריות שלהם. לאומי זו לא מילה גסה. בכל אחד מאיתנו יש מימדים שונים וצה"ל תורם לזה תרומה גדולה".

צלם: גדי סיירה

לתוכניות הלימוד ביה"ס עבודה סוציאלית