Skip to main content
14.06.2023 | כה סיון התשפג

משפיע על החינוך הרפואי

ד"ר דורון שגיא, בוגר הפקולטה לרפואה בגליל, זכה יחד עם צוותו בפרס המכון הלאומי לחקר שרותי בריאות ומדיניות בריאות על שם פרופ' חיים דורון למחקרים בתחום רפואת הקהילה

תמונה
Influential_Doron_03-10

הכירו את ד"ר דורון שגיא - מנהל יחידת ההערכה במרכז הארצי לסימולציה רפואית. ד"ר שגיא למד שלושה תארים באוניברסיטת בר-אילן: תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה ותואר שלישי, אליו נרשם בגיל 53, במחלקה לבריאות האוכלוסייה שבפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל. 

ד"ר שגיא שירת לאורך שנים כטייס בחיל האוויר, ובמסגרת זו גם החל את לימודי הפסיכולוגיה שבסופם שירת כקצין מיון באקדמיה לטיסה של חיל האוויר ובהמשך כמפקד מרכז הערכה לקצונה בכירה בחיל האוויר. "בתפקידים אלה, שילבתי ידע מקצועי בפסיכולוגיה ובמיון, במערכת שמטרתה לבחור את אנשי צוות האוויר ואת המפקדים הבכירים לעתיד".

לאחר השחרור מצה"ל, עשה ד"ר שגיא הסבה לעולם הבריאות ועבר לעסוק בפיתוח ובהעברה של מבחני הסמכה מעשיים: "מקצועות הבריאות הם מעשיים, ועם זאת חלק ניכר ממבחני ההסמכה הם, עדיין, עיוניים בלבד ולא מודדים מיומנויות ויכולות קריטיות לאיכות הטיפול ולבטיחות המטופל", הוא מספר, "מעורבות בפיתוח ובהעברת מבחנים מעשיים המשלבים הערכה של פרקטיקה ושל קבלת החלטות בתנאים המדמים סביבת אמת, ולא ידע תיאורטי בלבד, היא משימה מרתקת ומשמעותית".

את ההחלטה ללמוד לתואר שלישי, קיבל ד"ר שגיא בגיל מתקדם, ובמסלול חדש עבורו. "בחרתי להשתלב בתוכנית חינוכית לסטודנטים לרפואה, העוסקת בפערים בבריאות. הצטרפתי לצוות הפיתוח של קורס אתגר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, קורס שנפתח ב-2015 לסטודנטים לרפואה, ביוזמתן של  פרופ' מרי רודולף, שהנחתה את עבודת הדוקטורט שלי, וד"ר סיון שפיצר.

אתגר הוא קורס מעשי, שבו הסטודנטים מלווים כמה מטופלים משלב השחרור מבית החולים ועד לביקור בית, וכך רוכשים ידע ומיומנויות באמצעות התנסות. השתלבתי בקורס כחוקר המלווה אותו מחקרית וגם כחבר בצוות הפיתוח וההוראה התומך וחונך את הסטודנטים מרחוק בהתנסותם. פרסמנו ארבעה מאמרים מחקריים העוסקים בקורס אתגר, והמחקר זכה בפרס של המכון הלאומי לחקר שרותי בריאות ומדיניות בריאות על שם פרופ' חיים דורון למחקרים בתחום רפואת הקהילה".

כיום, מוסיף ד"ר שגיא, "אני מביא את יכולותיי בתחום ההערכה גם כחבר בצוותים המפתחים תהליכי הכשרה של מתמחים בתחומי התמחות שונים ברפואה. בנוסף, וכדי להיות במקום המאפשר השפעה על החינוך הרפואי, אני משמש כמנכ"ל החברה הישראלית לחינוך רפואי".

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה