Skip to main content
18.06.2023 | כט סיון התשפג

טקס הענקת תוארי דוקטור תשפ"ג

289 דוקטורנטיות ודוקטורנטים יקבלו את התואר דוקטור לפילוסופיה בטקס חגיגי שיתקיים באוניברסיטת בר-אילן ב-29.6

תמונה
BIUWeb_Articles_Doctors_01

ב-29 ביוני 2023 יתקיים טקס חגיגי שבו יוענק התואר השלישי ל-289 דוקטורנטיות ודוקטורנטים באוניברסיטת בר-אילן. הטקס מסמל עבורם באופן אישי ועבור האקדמיה כולה את סיומו של מסע ארוך של לימודים והעמקה, שכלל התחבטויות ולבטים, התמודדות עם אתגרים ובעיקר עבודה מחקרית מפרכת ורבת שנים שאט אט הניבה פירות והתגבשה לנדבך נוסף במצבור הידע הכלל-עולמי.

הטקס יועבר בשידור חי מהאתר. לצפייה 

הטקס המהווה גם את שיאה של השנה האקדמית, הוא הזדמנות להתוודע בקצרה אל כמה מהחוקרים הבולטים מקרב המסיימים:

ד"ר ליגת שליו מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, היא ילידת צפת ודור ראשון למשפחתה באקדמיה. הדוקטורט אותו כתבה תרם רבות לתחום התיאורטי של מחקר על דרכים למניעת היפגעות ילדים בבית, ומסקנותיו משפיעות באופן ישיר על הורים צעירים, חרדים וערבים בצפת ובסביבה.

ד"ר ירון מיכאל למד בבר-אילן לתואר ראשון בגיאוגרפיה ולימודי סביבה, המשיך לתואר שני עם תזה ואז לדוקטורט. בנוסף, הוא למד תכנות בעצמו במקביל ללימודיו במחלקה. בתואר השני הוא בנה מודלים מתחום האיקונוגרפיה ו-GIS כדי להעריך את הסיכון לצונאמי בים התיכון. לאחר מכן, במסגרת עבודת הדוקטורט, הוא חקר מודלים של שריפות באמצעות חישה מרחוק.  

ד"ר יעל מנוחה כהן חזני יא פסיכולוגית קלינית אחראית, במחלקה לנשים בבית חולים איתנים שבהרי ירושלים. בעבודת הדוקטורט שלה במחלקה לפסיכולוגיה, היא שילבה חשיבה קלינית ומחקרית - ועבודתה עוסקת בפסיכותרפיה לאנשים השוהים באשפוז פסיכיאטרי, נושא שנחקר מעט מאד. ממצאי המחקר שלה מראים כי פסיכותרפיה במחלקה סגורה אפקטיבית ותורמת באופן משמעותי לקידום מטופלים, בעיקר לאלו עם הפרעות קשות במיוחד כמו פסיכוזה.

ד"ר איתי עזיזי השלים דוקטורט בפיזיקה חישובית באוניברסיטת בר-אילן ולאחר מכן הצטרף לקבוצת מחקר בביופיזיקה באוניברסיטת חבל-הבסקים, בצפון-מזרח ספרד. במסגרת פוסט-הדוקטורט שלו, עזיזי אחראי על שיתוף פעולה עם חברת ביוטק מקומית בשם INNOPROT, שמבצעת ניסויים בגמלים במטרה להבין איך נוגדנים משבשים הצטברות חלבון ספציפי, האחראי למחלת הפרקינסון. תפקידו הוא לעזור לחברה להתקדם במחקר באמצעות כלים חישוביים (סימולציות ולמידת-מכונה).

לצפייה בטקס בשידור חי  

לקטלוג שמות מקבלי התואר תשפ"ג 

הענקת תואר