Skip to main content
27.06.2023 | ח תמוז התשפג

פרופ' שמואל פיינר מונה לחבר באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

פרופ' פיינר מהמחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו, חוקר את תהליכי המודרניזציה ביהדות אירופה

תמונה
שמואל פיינר

ברכות לפרופ' שמואל פיינר, מהמחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו באוניברסיטת בר-אילן, על מינויו כחבר באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

פרופ' פיינר הוא ראש הקתדרה לתולדות היהודים בגרמניה ע"ש בראון, ויו"ר החברה ההיסטורית ישראלית. בין תחומי המחקר הבולטים שלו במרוצת השנים: תהליכי המודרניזציה ביהדות אירופה במאות ה-18 וה-19, תנועת ההשכלה היהודית במרכז ובמזרח אירופה, החילון בעם ישראל, היסטוריה של נשים בעת החדשה ותולדות יהודי גרמניה.

לצד מחקריו, פרופ' פיינר היה פעיל במהלך השנים בשורת מוסדות, וחבר בוועדות שתפקידן לקדם את מדעי הרוח, את מדעי היהדות ואת חקר העבר בישראל - בין השאר כראש החברה ההיסטורית הישראלית, כחבר בצוות עורכי כתב העת "ציון", במועצה הציבורית של הספרייה הלאומית ובמכון ליאו בק בירושלים לחקר יהודי גרמניה. בנוסף, פרופ' פיינר פרסם עשרות ספרים, היה חבר בוועדות שונות של המל"ג והות"ת וזכה בפרסים חשובים על מחקריו.

נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' דוד הראל, בירך את החברות ואת החברים החדשים בה, והביע את ביטחונו בכך שלצד הישגיהם המחקריים ומצוינותם המדעית, הם יתרמו רבות לפעילות האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, יעשירו אותה במיטב הידע והניסיון שלהם, ויסייעו למילוי משימותיה לחיזוק המדע בישראל.

בין מטרותיה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים: ריכוז מיטב אנשי המדע תושבי ישראל, קידם פעילות מדעית וייעוץ לממשלה בענייני מחקר ותכנון מדעי. כיום חברים בה 149 חוקרים.

לתוכניות הלימוד במחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו