Skip to main content
29.06.2023 | י תמוז התשפג

חוקרת את הדרכים לירושלים

הכירו את אנט לנדס נגר, ארכאולוגית-חופרת ומלגאית נשיא, שמחקרה הניב תגליות חשובות במרחב ירושלים

תמונה
Influential_BG_04-04

הכירו את אנט לנדס נגר, דוקטורנטית במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, שזכתה במלגת הנשיא ובפרס הרקטור לסטודנטים מצטיינים מכל התארים. לאחר שסיימה תואר שני עם תזה בהצטיינות במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה, החלה אנט לחקור את המערך היישובי לאורך הדרכים הראשיות מיפו לירושלים בתקופות הרומית והביזנטית, בהנחיית פרופ' בועז זיסו.

לצד הלימודים והמחקר, אנט עובדת זה כעשרים שנה ברשות העתיקות כארכאולוגית-חופרת במרחב ירושלים. "ניהלתי עשרות חפירות בדיקה והצלה בירושלים רבתי, בעיר העתיקה ובשפלת יהודה", היא מספרת, "בין תגליותיי החשובות, אפשר לציין כנסיה ביזנטית הנמצאת ליד אבו גוש ותחנת דרכים ביזנטית שהתגלתה בשער הגיא ובה בית מרחץ".

את תחום המחקר שלה, בחרה אנט, בזכות השילוב הייחודי שהוא מציע: "ארכאולוגיה משלבת חקירה מדעית, חקירה היסטורית ותחושת הרפתקאות. גילוי שרידים וממצאים ארכיאולוגיים, מאפשר לחבר את הפאזל של העבר ולקבל הצצה לעולמן התרבותי של חברות ושל אוכלוסיות עבר בתקופות שונות. כל חפירה ארכיאולוגית היא מרתקת, והציפייה לגילויים חדשים מאתגרת ומרגשת".

על חווית הלימודים בבר-אילן, יש לה רק מילים טובות: "מרגע כניסתי בשערי האוניברסיטה ובמיוחד למחלקה שבה אני לומדת, קיבלו אותי בזרועות פתוחות ונתנו לי תחושת שייכות. האוניברסיטה מספקת הזדמנויות רבות לצמיחה אישית, מקצועית ואינטלקטואלית ואני מודה לסגל המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה על המסירות, על המקצועיות ועל היחס האישי".

אנט מוסיפה כי היא נהנית גם מהחוויה הסביבתית: "אני אוהבת להתהלך לאורך שדרות הקמפוס היפה. פינות הנוי, הצמחייה והעצים הגדולים המצלים על השבילים, נותנים תחושה של גן בוטני אקזוטי. תחושה זו מאפשרת סביבת לימוד מפרה, נוחה ורגועה. הפינה האהובה עלי בקמפוס היא מתחם הישיבה הארכאולוגי ליד ספריית היהדות. מתחם זה כולל עמודים עתיקים וספסלי אבן סביב רצפת פסיפס משוחזרת".

ומה הלאה? "אני מתכננת להמשיך את עבודתי בתחום הארכיאולוגי ולהשתמש בידע שצברתי בלימודים כדי להתמקצע, להתפתח ולהמשיך לצמוח במחקר ובעשייה".

לתוכניות הלימוד במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה