Skip to main content
10.07.2022 | יא תמוז התשפב

בר-אילן קולטת חוקרים וסטודנטים מאוקראינה

עשרה נערים, מנבחרת המתמטיקה של אוקראינה ילמדו בבר-אילן בסיוע גוגל, חברת StarkWare ותרומות נוספות

תמונה
אוקראינה

אוניברסיטת בר-אילן תקלוט קבוצה של עשרה נערים, חברי נבחרת המתמטיקה של אוקראינה ללימודים באוניברסיטת בר-אילן. ארבעת הנערים הראשונים בגילאי 14-18 כבר נחתו ויתחילו בקרוב ללמוד מתמטיקה במסגרת תוכנית לימודים מיוחדת של בית הספר הבינלאומי באוניברסיטה. 

כמו רבים מבני גילם בארצם, גם צעירים אלה מצאו עצמם בכאוס מוחלט ונאלצו להפסיק את לימודיהם. מאמני נבחרת ישראל במתמטיקה שמעו על מצוקתם של תלמידים אלה, שבימים כתיקונם משמשים כיריבים לחברי הנבחרת הישראלית, ובשיתוף עם עופר דהן, מנהל בית הספר הבינלאומי של האוניברסיטה, הסדירו את הגעתם לישראל לצורכי לימודים.

"רגע אחד כל התקוות האקדמיות שלי נגדעו עקב פרוץ המלחמה, וברגע הבא, אני מתחיל ללמוד באוניברסיטה בגיל 16 בישראל," אמר בוריס הוליקוב מהעיר דניפרו. "מיד קפצתי על ההזדמנות, כי אני יודע שלא אתחרט על כך." במהלך השבועות האחרונים, בית הספר הבינלאומי בבר-אילן ארגן אשרות ומגורים ועמל על הכנת תוכנית לימודים אקדמית בינתחומית המותאמת לצרכי התלמידים. "כואב הלב שצעירים אלה צריכים לעזוב את הבית כדי להמשיך בחיים רגילים, אבל היינו נחושים לתת להם את ההזדמנות לעשות זאת," אמר נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן. "מעתה ועד אוקטובר ילמדו בני הנוער קורסים במתמטיקה, מדעי המחשב ופיזיקה, בנוסף ללימודי השפה העברית. הם יקבלו נקודות זכות באוניברסיטה וחלק מהם צפויים להשתלב בלימודי תואר ראשון באוקטובר," הוסיף מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן, זהר ינון.  

מאמני נבחרת ישראל באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית החלו לחפש דרכים לעזור לעמיתיהם האוקראינים לפני מספר שבועות. בתוך ימים ספורים הסכימה האוניברסיטה להקצות מתקציבה במקביל לגיוס כספים בשווי 700,000 שקלים שהוביל יו"ר אגודת הידידים גדעון המבורגר. עם  התורמים הבולטים נמנים חברת Google וחברת StarkWare שאחד ממהנדסיה, דן כרמון, הוא מאמן בנבחרת הנוער במתמטיקה.  

דן כרמון: "הפרויקט הזה מאוד אישי עבורי מכיוון שאני מכיר את המאמנים האוקראינים מתחרויות - והקולגות שלי מזדהים מאוד עם הקבוצה. מספרים הם שפה בינלאומית, ובכל תחרות אנו רואים איך המתמטיקה מפגישה ילדים מכל העולם. היינו שבורים מהמצוקה של נבחרת אוקראינה, והחיבור הזה גרם לנו לנקוט פעולה. אני מרגיש שזאת זכות לעזור להביא אותם למקום מבטחים".

פרופ' אבינתן חסידים מהמחלקה למדעי המחשב וראש קבוצת המחקר של גוגל בישראל אמר: ״מחשבותינו עם העם באוקראינה. Google פועלת במישורים שונים על מנת לסייע לאנשים באוקראינה במשבר הקשה. ההזדמנות שנוצרה כאן לסייע למתמטיקאים אוקראינים צעירים היא מרגשת ואנושית". בני הנוער, שמגיעים לישראל בפעם הראשונה בחייהם, מתגוררים במעונות אוניברסיטת בר-אילן.

נוסף על קליטתם של הנערים בבר-אילן התקבלו באוניברסיטה בחודש האחרון 50 פניות של סטודנטים וחוקרים שביקשו להיקלט בקמפוס בעקבות המלחמה באוקראינה. 13 מהם כבר נרשמו ללימודים וצפויים להגיע בקרוב.  

למסלול תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן >>>

עוד כתבות שיעניינו אותך