Skip to main content
04.07.2023 | טו תמוז התשפג

109 רופאים ורופאות חדשים בתשפ"ג

ברכות לבוגרי ולבוגרות המחזור ה-12 של הפקולטה לרפואה אוניברסיטת בר-אילן בגליל, המצטרפים כעת למערך הבריאות בישראל

תמונה
טקס רפואה

109 רופאות ורופאים חדשים קיבלו השבוע (3.7) את התואר דוקטור לרפואה M.D, בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של בר-אילן בגליל. בוגרים אלה נמנים עם המחזור ה-12 של הפקולטה בצפת, שהניבה עד כה 846 רופאים ורופאות.

בטקס הענקת התארים השתתפו ובירכו, לצד הנהלת האוניברסיטה גם בכירי מערך הרפואה בצפון, וכולם הביעו תקווה כי הרופאים והרופאות החדשים שנשבעו זה עתה את שבועת הרופא, גם יישארו לעבוד באזור הצפון. 40% מהבוגרים החדשים הם תושבי הצפון במקור, 60% מכלל מקבלי ומקבלות התואר הן נשים.

המחזור הנוכחי הוא אחד הגדולים שסיימו מאז החלה התוכנית לפעול, ובשנים הבאות, עם פתיחתו של המסלול השש שנתי ללימודי רפואה, הפעילות בפקולטה אף תתרחב יותר. בימים אלה הולך ונבנה בלב העיר צפת בניין חדש לפקולטה לרפואה, שישמש כמרכז לחינוך רפואי. המבנה יכלול בין היתר, 5,600 מ”ר של מרחבי למידה מתקדמים, אודיטוריום, ספריה חדשנית ומרחבי פנאי – חדר כושר וקפיטריות. זאת, הודות לתרומתם הנדיבה של קרן עזריאלי, של קרן רוטשילד ותמיכתה של ממשלת ישראל.

אחד היתרונות הבולטים של הפקולטה ושל תוכניות הלימוד בה, הוא החיבור המיידי לקהילה רב גונית של מטופלים - והחשיפה שנוצרת עקב כך למגוון רחב של אתגרים בריאותיים. זאת, לצד ההכשרה המסורתית במרכזים הרפואיים באזור הצפון, המסונפים לפקולטה. יתרון נוסף הוא השילוב של ההכשרה בקהילה, זאת, כחלק מהמגמה העולמית שהחלה בקורונה, הצופה לעתיד יותר ויותר טיפול בקהילה, טיפול מרחוק ואשפוזי בית.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן, אמר למקבלי התואר: "אנו מצפים לראותכם שוב עמנו כאן, על הרכסים היפהפיים והמאתגרים של הגליל. חזרו אל כור מחצבתכם והמשיכו להשפיע על הקהילה הגלילית, המשיכו להצמיח את הפקולטה לרפואה".

דיקנית הפקולטה לרפואה, פרופ' אורלי אבני, פנתה לרופאים ולרופאות החדשים ואמרה: "הרבה מוטל על כתפיכם, התפקיד שלכם חשוב מאי פעם, בעולם של מהפכות אקספוננציאליות, חשוב לזכור שלא תוכלו לעזור לאף אחד אם מסכת החמצן שלכם לא מורכבת נכון. אתם חייבים לוודא כל הזמן שאתם מחוברים חזק לרשת הצלה אנושית. בכל מקום שתגיעו, צרו סביבכם קבוצת תמיכה. מצאו מנטור. היו קולגיאליים - זה יקרין עליכם".

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה