Skip to main content
16.05.2022 | טו אייר התשפב

תואר דוקטור לשם כבוד לשמונה נשים

היוצרת חוה אלברשטיין, ד"ר ארנה ברי ממייסדות ההייטק הישראלי, אשת העסקים ג'וליה זאהר, המדליסטית יעל ארד, הסופרת גלילה רון-פדר-עמית, הרבנית מלכה בינה, המדענית פרופ' רות ארנון והפעילה החברתית גייל פרופ

תמונה
Honorary Doctorates for 8 Women

אוניברסיטת בר-אילן העניקה את התואר דוקטור לשם כבוד בתשפ"ב לשמונה נשים משפיעות בתחומי החברה, התרבות, המדע, הספורט והפילנתרופיה בישראל ובחו"ל. הטקס התקיים ביום ראשון, 22 במאי, כ"א בסיון.

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן והעומד בראש ועדת האיתור, אמר על הענקת העיטור לנשים בלבד: "העשייה הנשית פורצת הדרך במגוון תחומי דעת משפיעה על מיליוני נשים וגברים בארץ ובעולם כולו. השנה, בחרנו באוניברסיטת בר-אילן לחגוג את העשייה וההצלחה של נשים משפיעות ומעוררות השראה ולהעניק להן באופן בלעדי את תארי דוקטור לשם כבוד לשנה זו".

באוניברסיטת בר-אילן מסבירים כי תשפ"ב הייתה שנה של נשים: זו שנה שבה מציינים ממשלה עם תשע שרות, תשע מנכ"ליות של משרדי ממשלה, שנה שבה נשים השפיעו כמדעניות ומנהלות מובילות במערכות הבריאות. לכן הוחלט שזה הזמן להצדיע לנשים ולחגוג את פועלן באמצעות טקס הענקת עיטור דוקטור לשם כבוד, שמתקיים החל מ-1971 ונחשב לתואר המרשים ביותר שאוניברסיטה יכולה להעניק על השפעה חברתית.

אלה הנשים שקיבלו את התואר בתשפ"ב:

היוצרת והמוזיקאית חוה אלברשטיין תקבל את האות כהוקרה על השפעתה העמוקה על התרבות הישראלית הנמשכת כמעט שישה עשורים, על יכולתה לחבר בין עבר ובין הווה וליצוק תחושת אופטימיות, ועל שיתופי הפעולה שהיא יוצרת עם מוזיקאים צעירים ובכך בונה את עתיד היצירה המקומית.

הספורטאית וחברת הוועד האולימפי יעל ארד נבחרה לקבל את התואר לאור המצוינות, שהיא נדבך מרכזי בפעילות הוועד האולימפי להנחלת תרבות הספורט בישראל. ארד היא המדליסטית הישראלית הראשונה, שהפכה למופת עבור דורות של צעירות וצעירים, והיא סמל לעבודה קשה, מיקוד ודבקות במטרה.

אשת החינוך מלכה בינה תקבל את התואר כהוקרה על דרכה החלוצית והמהפכנית כמי שיזמה את הקמתם של מוסדות לימוד תורניים לנשים, ראשונים מסוגם, המושתתים על שוויון בחינוך ועל הכלה חברתית, וכפעילת ציבור שבשליחות מדינת ישאל הנחילה את ערכי הציונות ואהבת ישראל בקהילות היהודיות.

המדענית ואשת העסקים ד"ר ארנה ברי נבחרה לקבלת התואר לאור הנחישות מעוררת ההשראה שבה סללה את דרכה כמדענית וכיזמית הייטק, הניצבת היום במקום בולט בעולם הטכנולוגיה ברמה הלאומית והבינלאומית.

הביוכימאית וחוקרת האימונולוגיה פרופ' רות ארנון, תקבל את התואר בזכות הישגיה המחקריים והפיתוחים החדשניים שתרמו לקידום המדע והרפואה וכן בזכות הנחישות שבה סללה את דרכה ופרצה את הדרך בתחומי המחקר האקדמי לדורות של נשים מדעניות

אשת העסקים ג'וליה זהר נבחרה לקבל את העיטור לאור פועלה ותרומתה לחברה כמנהלת. כמובילת חברת "טחינת אלארז", זאהר השכילה לשמר שיטות עיבוד מסורתיות לצד חדשנות, פיתוח ויצירת סביבה שוויונית המאפשרת לכולן ולכולם להשמיע את קולם. כל אלה הביאו את המפעל למקום בולט בארץ ומחוצה לה.

הפעילה החברתית גייל פרופ זוכה בהוקרה לנוכח תרומתה הרבה לאוניברסיטת בר-אילן כחברה במועצת הנאמנים הגלובלית שלה, וכמי שפועלת לקדם את האוניברסיטה וערכיה בארצות הברית. פרופ פועלת רבות גם לקידום החינוך באפריקה, ולקידום המודעות למניעת סרטן השד, והיא חלק פעיל מקהילת בר-אילן.

הסופרת גלילה רון-פדר-עמית תקבל תואר דוקטור לשם כבוד לאור תרומתה לספרות העברית, לתרבות ולחברה הישראלית. זה יובל שנים קוראים וקוראות ישראלים שואבים כוחות וערכים מגיבוריהם וגיבורותיהן של עשרות יצירותיה של רון-פדר-עמית.