Skip to main content
12.07.2023 | כג תמוז התשפג

מחקר שמשפיע על כל תחומי החיים

הכירו את ד"ר יוני סלייטר, פסיכולוג חברתי-ארגוני שמחקריו בתחום כלכלה התנהגותית מסייעים בתהליכי פיתוח ארגונים

תמונה
Influential_BG_04

הכירו את ד"ר יוני סלייטר, פסיכולוג חברתי-ארגוני ופוסט דוקטורנט באוניברסיטאות מאסטריכט בהולנד ובר-אילן (במסגרת קבוצת מחקר בינתחומית על ציות וולנטרי בהובלת פרופ' יובל פלדמן) וגם - מרצה בקמפוס החרדי של האוניברסיטה.

"אני מאמין שאין תחום שיכול להשפיע יותר על הסביבה החברתית שלנו יותר מפסיכולוגיה חברתית-ארגונית", אומר סלייטר, "התחום עוסק בחיים עצמם, ולכן פוטנציאל ההשפעה שלו כה רב".

ד"ר סלייטר הוא דור שלישי של דוקטורים בפסיכולוגיה. "זכיתי בטקס האחרון לקבל את התואר בנוכחות סבי ואימי שתמכו וליוו אותי לאורך כל הדרך", הוא מספר, "סבי ואמי, שעובדים עד היום כפסיכולוגים קליניים, השפיעו עליי רבות בבחירת תחום לימוד זה. באמצעותם הבנתי שמצד אחד אני רוצה ללמוד פסיכולוגיה, אך מצד שני, שאני מעדיף לעסוק בפסיכולוגיה חברתית-ארגונית ו'בחיים עצמם' ופחות בהפרעות פסיכולוגיות ובטיפול".

ד"ר סלייטר למד למסלול ישיר לדוקטורט במחלקה לפסיכולוגיה במגמה החברתית-ארגונית של המחלקה, תחת ההנחיה של ד"ר אלירן הלאלי ופרופ' מיכל לבידור. "אהבתי בלימודים את הקורסים והתכנים שמייצרים גשר וחיבור בין עולמות המחקר לבין השטח", הוא מספר.

BIUWeb_Articles_YonathN_01

לפני כמה חודשים עמד ד"ר סלייטר בפני דילמה מורכבת. "התקבלתי לתוכנית ממשק, שמכשירה בוגרות ובוגרי תואר שלישי הפועלים כיועצים במשרדי הממשלה ומסייעים בקבלת החלטות ובעיצוב מדיניות הסביבה בישראל", הוא מספר, "ונאלצתי להכריע האם השלב הבא שלי בקריירה יהיה יציאה לחיי עבודה, או להישאר במערכת האקדמית ולהמשיך לחקור במסגרת פוסט-דוקטורט? לאחר התלבטות ממושכת בחרתי בפוסט-דוקטורט, גם בזכות הצוות המצוין בפרויקט, וגם כי אני מרגיש שהעשייה המחקרית שלי טומנת בחובה את הפוטנציאל להשפיע יותר ולשנות דברים בעולם".

ד"ר סלייטר אומר כי לימודי הפסיכולוגיה החברתית-ארגונית עזרו לו להשפיע במספר מעגלים: "במהלך הדוקטורט ריכזתי את הפעילות של הקליניקה החברתית-ארגונית של המחלקה. הטמענו תהליכים מבוססי מחקר בפיתוח מנהיגות אחיות בבית חולים, פיתחנו התערבות התנהגותית להקטנת זיהומים בבתי חולים, וגיבשנו התערבות להקטנת תופעת show-No למרפאות ומכונים בבתי חולים".

נוסף על עיסוקו במחקר ד"ר סלייטר משרת כאיש מילואים במערך מדעי ההתנהגות בצה"ל. "במסגרת זו אני מביא לידי ביטוי את ההכשרה שלי כפסיכולוג בעולמות של מיון והערכה לקצונה בכירה ואת יכולות המחקר עבור תיקוף הליכי מיון והערכה צה"ליים. לסיום, אני משתדל להביא ערך מוסף לעמותה שבה אני משמש כחבר ועד, 'לוחמים ללא גבולות', בהליכי מיון והערכה של מתנדבים וניהול כוח אדם".

לתוכניות הלימוד במחלקה לפסיכולוגיה